MACROMEDIA FLASH VA ISPRING SUITE DASTURLARIDAN FOYDALANIB INTERAKTIV O‘QUV RESURSLARINI YARATISHNING PEDAGOGIK ASOSLARI
В статье рассматривается значение использования программ Macromedia Flash и iSpring Suite в процессе цифровизации образования. Показано, что интерактивные образовательные ресурсы способствуют активизации познавательной деятельности студентов и повышают эффективность учебного процесса. Особое внимание уделено анимационным возможностям Flash и функциональным преимуществам iSpring Suite, включая создание тестов, видеоуроков и интеграцию мультимедийных материалов. Анализируется влияние цифровых средств обучения на мотивацию студентов и развитие самостоятельных навыков работы.
1. Badrul, H. K. Multimedia Learning Theory and Practice. – New York: Springer, 2020.
2. Robert, I. V. Pedagogicheskie i informatsionnye texnologii v obrazovanii. – Moskva: Akademiya, 2019.
3. Mashbits, E. I. Psixologo-pedagogicheskie problemy komp’yuterizatsii obucheniya. – Moskva: Pedagogika, 2018.
4. Boldko, K. A. Didakticheskie osnovy primeneniya interaktivnyx sredstv v obrazovanii. – Minsk: BGU, 2017.
5. Ryasuleva, A. K. Sovremennye informatsionnye texnologii v obrazovatelnom protsesse. – Moskva: Infra-M, 2021.
6. Qodirov, A. Raqamli pedagogika asoslari. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2022.
7. Ergashev, D. va Xolmatova, M. Pedagogik dasturiy vositalar va ularni o‘qitish jarayonida qo‘llash texnologiyasi. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2023.
8. UNESCO. ICT Competency Framework for Teachers. – Paris: UNESCO Publishing, 2022.
9. Batishev, S. Ya. Elektron o‘qitish tizimlari va ularning samaradorligi. – Moskva: Nauka, 2018.
10. Anderson, T., & Elloumi, F. Theory and Practice of Online Learning. – Athabasca University Press, 2020.
11. Yuldasheva, N. Pedagogik dasturiy vositalarning ta’limdagi o‘rni va ahamiyati. // “Ta’lim va innovatsiyalar” jurnali. – 2022. – №3. – B. 45–52.
12. Badrul, H. K. Principles of Interactive Multimedia. – New York: McGraw-Hill, 2019.
13. Mashbits, E. I. Obrazovatelnaya informatika: teoriya i praktika. – Moskva: Akademkniga, 2020.
14. Murodov, S. Interfaol ta’lim texnologiyalarining zamonaviy yondashuvlari. – Toshkent: Innovatsiya Press, 2021.
15. Robert, I. V. Kompyuternye texnologii v obrazovanii: teoriya i praktika. – Moskva: Logos, 2017.
16. Vygotsky, L. S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. – Harvard University Press, 1978.
17. Hamidov, Z. Elektron o‘quv kurslarini yaratishning metodik asoslari. // “Axborot texnologiyalari ta’limda” jurnali. – 2021. – №2. – B. 33–40.
18. Mayer, R. E. Multimedia Learning. – Cambridge: Cambridge University Press, 2021.
19. Eshmatova, N. Macromedia Flash dasturining o‘quv jarayonidagi o‘rni. // “Ta’lim texnologiyalari” jurnali. – 2020. – №4. – B. 29–35.
20. iSpring Solutions. Using iSpring Suite for eLearning Development. – Online publication, 2023.
21. Xodjayeva, D. Interaktiv test tizimlari yordamida bilimni baholash. // “Pedagogik innovatsiyalar” jurnali. – 2022. – №5. – B. 64–70.
22. Qahramon o‘g‘li, M. M., & Abdumalik o‘g, O. T. N. (2025, May). Pedagogik dasturiy vositalar yaratishda ma’lumotlar bazasining ahamiyati.
23. In International conference on multidisciplinary science (Vol. 3, No. 5, pp. 73-75).Khan, B. H. Managing E-learning Strategies: Design, Delivery, Implementation, and Evaluation. – Hershey: IGI Global, 2020.
24. Sodiqova, M. Macromedia Flash va iSpring Suite dasturlaridan kompleks foydalanish tajribasi. – Toshkent: TDPU, 2023.
25. Clark, R., & Mayer, R. E-learning and the Science of Instruction. – Hoboken: Wiley, 2021.
26. Salomova, L. Multimedia vositalari orqali o‘quvchi faolligini oshirish usullari. – Buxoro: BDU nashriyoti, 2022.
27. Murodov, S. Raqamli o‘qitish metodologiyasi va interaktiv muhit. – Toshkent: O‘qituvchi, 2023.
28. Khan, B. H. Framework for E-learning Implementation. – IGI Global, 2019.
29. Mayer, R. E. Cognitive Theory of Multimedia Learning. – Cambridge University Press, 2020.
30. Eshchanova, Z. iSpring dasturining pedagogik qo‘llanilishi bo‘yicha tajriba natijalari. // “Ta’limda raqamli texnologiyalar” jurnali. – 2024. – №1. – B. 47–53.
31. Badrul, H. K. Interactive Multimedia Design Strategies. – Springer, 2021.
32. UNESCO. Digital Transformation of Education Systems: Global Report. – Paris, 2023.
33. Karimova, D. Talabalarda mustaqil o‘rganish kompetentligini shakllantirishda interaktiv vositalarning o‘rni. – Toshkent: Innovatsiya, 2022.
34. Tursunov, O. O‘qituvchilarning AKT kompetentligini rivojlantirish yo‘llari. – Toshkent: TDPU, 2021.
35. OECD. Education and Digitalization: Teaching in the 21st Century. – OECD Publishing, 2023.
Copyright (c) 2025 «ВЕСТНИК НУУз»

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.






.jpg)

2.png)





