MAKTABLARDAGI ZO‘RAVONLIK (BULLING) HODISASINING TUZILMAVIY TAHLILI

Zo‘ravonlik, jamiyat, tuzilma, yoshlar, bulling, bullir, jabrlanish, o‘smir, tajavuzkorlik, huquqbuzar, viktim xulq, konformistik ruh, tahdid, shantaj, haqorat, kamsitish.

Mualliflar

Insoniyat taraqqiyotining barcha davrlariga xos bo‘lgan ijtimoiy hodisa sifatida zo‘ravonlik ijtimoiy fanlarning aksariyatida u yoki bu nuqtayi nazardan tadqiq etilgan. Xususan, insonlararo munosabatlarning ko‘rinishlaridan biri sifatida sotsiologiya sohasi vakillarini ham, “zo‘ravonlik” tushunchasi qiziqtirib keladi. Shu sababli so‘nggi yillarda ushbu tushunchani ko‘plab xorijiy va mahalliy olimlarning tadqiqotlarida tez-tez uchramoqda. Ushbu maqolada bugungi kunda ta’lim tizimida dolzarb masalalardan biri sifatida yuzaga kelgan zo‘ravonlik masalalari yoritiladi. Maktab o‘quvchilarining bir-birlariga nisbatan zo‘ravonlik hodisasi tobora kuchayib borar ekan, uning sabablarini aniqlash va ularni oldini olishni tashkil qilish bo‘yicha ishlarni kuchaytirish masalalariga e’tibor qaratish talab etiladi. Ayniqsa uning nazariy jihatlarini o‘rganish orqali ushbu tushunchaga sotsologik yondoshilib, ushbu hodisani mazmun mohiyatini ochib-berishga harakat qilindi.