REKLAMA TUSHUNCHASINI VERBALIZASHTIRISHNING LEKSIK ASSPEKTI

Reklama tili, leksik tahlil, iste'molchilarni ishontirish, lingvistik strategiyalar, marketing kommunikatsiyalari, amaliy tilshunoslik, semantik asos.

Mualliflar

  • Marguba KHUDAYBERGANOVA Ganisher KHUDAYBERGANOV Lecturer,Tashkent Institute of Irrigation and Agricultural Mechanization Engineers , “National Research University”,Senior lecturer, Tashkent University of Humanitarian Science Tashkent, Uzbekistan , Uzbekistan
  • Dilyora SOATALIYEVA Student of Tashkent Institute of Irrigation and Agricultural Mechanization Engineers, “National Research University” , Uzbekistan

Tadqiqot reklama kontseptsiyasini verbalizatsiya qilishning leksik tomonini o'rganadi, bunda asosiy e'tibor iste'molchi e'tiborini jalb qilish va xatti-harakatlariga ta'sir qilish uchun ishlatiladigan lingvistik strategiyalar va leksik vositalarga qaratiladi. Reklama tili jamoatchilik fikrini shakllantirish va iste'molchi qarorlarini qabul qilish uchun kuchli vosita bo'lib xizmat qiladi, ammo uning leksik murakkabliklari hali ham yaxshi tushunilmagan. Ushbu tadqiqotning maqsadi samarali reklama xabarlari asosidagi leksik tanlovlar va semantik ramkalarni tahlil qilishdir. Turli sohalardagi 200 ta reklama namunalarining sifatli kontent tahlilini miqdoriy leksik chastota tahlili bilan birlashtirgan aralash usullar yondashuvi qo'llanildi. Natijalar shuni ko'rsatadiki, ishonarli reklama ko'p jihatdan hissiy va baholovchi tilga, metaforik tuzilmalarga va qisqa, ta'sirli iboralarga tayanadi. Bundan tashqari, tadqiqot muvaffaqiyatli reklama kampaniyalarining muhim elementlari sifatida turli leksik naqshlarni, jumladan, ustunlik, qiyosiy tuzilmalar va madaniyatga xos idiomatik iboralarni tez-tez ishlatishni aniqlaydi