INTERTEKSTUALLIKNING TANQIDIY O‘QISH BILAN BOG‘LIQLIGI

Intertekstuallik, tanqidiy o‘qish, adabiy tahlil, media savodxonligi, tanqidiy fikrlash, mafkuraviy ta’sir, raqamli media, ta’lim.

Mualliflar

Intertekstuallik – bu matnlarning o‘zaro bog‘liqligini va ma’no qanday qilib manbalar, ta’sirlar va qayta talqinlar orqali shakllanishini ta’kidlaydigan adabiy va matn tahlilining asosiy tushunchalaridan biridir. Boshqa tomondan, tanqidiy o‘qish o‘quvchilarga matnlarni chuqur anglash, asosiy taxminlarni savol ostiga qo‘yish va dalillarning ishonchliligini baholash imkonini beradigan kognitiv va tahliliy ko‘nikmadir. Ushbu maqolada intertekstuallik va tanqidiy o‘qish o‘rtasidagi bog‘liqlik o‘rganilib, intertekstual aloqalardan xabardor bo‘lish o‘quvchilarning matnlarni tanqidiy baholash, mafkuraviy ta’sirlarni aniqlash va ritorik strategiyalarni tushunish qobiliyatini oshirishi ta’kidlanadi. Tadqiqot intertekstuallik bo‘yicha nazariy qarashlarni tahlil qiladi, uning tanqidiy savodxonlikdagi o‘rnini o‘rganadi va ta’lim hamda media tahliliga amaliy ta’sirini muhokama qiladi. Bundan tashqari, maqolada raqamli media intertekstual o‘qishga qanday ta’sir qilishi va raqamli davrda matnlararo munosabatlarning rivojlanishi ham ko‘rib chiqiladi.