UNIVERSITET TALABALARINI INGLIZ TILIGA O‘RGATISHDA XORIJIY PLATFORMALARDAGI VIDEO KONTENTDAN FOYDALANISH

Chet tili ta’limi, TED Talks, videokontent, multimodal o‘qitish, universitet talabalari, motivatsiya, eshitib tushunish.

Mualliflar

  • Nilufar SULEYMANOVA “Alfraganus university” Nodavlat oliy ta’lim tashkiloti dotsenti, PhD , Uzbekistan

Ushbu tadqiqot universitet talabalari uchun chet tilini o‘rgatishda xorijiy platformalardagi videokontent, xususan TED Talks dan foydalanish samaradorligini tahlil qiladi. Tadqiqot jarayonida tajriba va nazorat guruhlari taqqoslanib, videoma’ruzalar asosida ta’lim olayotgan guruhning natijalari sezilarli darajada yuqoriligi aniqlangan. Tadqiqotda Studentning t-kriteriyasi yordamida ma’lumotlar tahlil qilinib, eshitish va gapirish (p < 0,001), o‘qish (p < 0,01) hamda yozish (p < 0,05) bo‘yicha ahamiyatli farqlar kuzatilgan. Bundan tashqari, talabalar TED Talks ni ta’lim jarayoniga integratsiya qilishni ijobiy baholab, motivatsiya oshgani va mustaqil o‘rganish ko‘nikmalari rivojlanganini qayd etishgan. Tadqiqot natijalari zamonaviy ta’limda multimodal o‘qitish vositalaridan samarali foydalanish imkoniyatlarini kengaytirish uchun muhim ahamiyatga ega.