LOG NUTQI MAKTABLARDANING 10-11-SINF O‘QUVCHILARIGA TA’LIM O‘ZBEK TILIDA O‘QITISH OBYEKTI SIFATIDA

Monolog nutq, rus nutqi, o‘zbek maktablari, rus tili o‘qitish, yuqori sinf o‘quvchilari, o‘qitish metodikasi, kommunikativ kompetensiya, til muhiti.

Mualliflar

  • Умида РУЗИЕВА Старший преподаватель кафедры Языков, Чирчикское высшее танковое командное инженерное училище, Uzbekistan

Maqolada ta’lim o‘zbek tilida olib boriladigan maktablarning 10–11-sinf o‘quvchilari o‘rtasida monolog nutqini shakllantirish
xususiyatlari muhokama qilinadi. Maktab o‘quvchilarining so‘z boyligi cheklanganligi, grammatikadagi xatolar, nutq klişelarining
yo‘qligi va psixologik to‘siqlar kabi asosiy qiyinchiliklari tahlil qilinadi. Samarali o‘qitish usullari va usullari taklif etiladi, jumladan
leksik va grammatik tayyorgarlik, nutq yordamlaridan foydalanish, loyiha faoliyati, rolli o‘yinlar va matnlar bilan ishlash. Qulay til
muhitini yaratishda o‘qituvchining roliga alohida e’tibor beriladi. Monologik nutqni rivojlantirish talabalarning kommunikativ
kompetensiyasini shakllantirishga yordam beradi, bu ularning keyingi ta’lim va kasbiy faoliyati uchun muhimdir.