LOG NUTQI MAKTABLARDANING 10-11-SINF O‘QUVCHILARIGA TA’LIM O‘ZBEK TILIDA O‘QITISH OBYEKTI SIFATIDA
##submission.downloads##
Maqolada ta’lim o‘zbek tilida olib boriladigan maktablarning 10–11-sinf o‘quvchilari o‘rtasida monolog nutqini shakllantirish
xususiyatlari muhokama qilinadi. Maktab o‘quvchilarining so‘z boyligi cheklanganligi, grammatikadagi xatolar, nutq klişelarining
yo‘qligi va psixologik to‘siqlar kabi asosiy qiyinchiliklari tahlil qilinadi. Samarali o‘qitish usullari va usullari taklif etiladi, jumladan
leksik va grammatik tayyorgarlik, nutq yordamlaridan foydalanish, loyiha faoliyati, rolli o‘yinlar va matnlar bilan ishlash. Qulay til
muhitini yaratishda o‘qituvchining roliga alohida e’tibor beriladi. Monologik nutqni rivojlantirish talabalarning kommunikativ
kompetensiyasini shakllantirishga yordam beradi, bu ularning keyingi ta’lim va kasbiy faoliyati uchun muhimdir.
2. Бахтин, М. М. Проблемы речевого жанра. — М.: Лабиринт, 2000.
3. Вербицкая, Л. А., Капинос, В. И. Русская речь и культура общения. — М.: Флинта, 2018.
4. Гальскова, Н. Д. Современная методика преподавания иностранных языков: Пособие для учителя. — М.: Аркти, 2020.
5. Костомаров, В. Г. Русский язык за рубежом: Проблемы обучения и восприятия. — М.: Просвещение, 2017.
O‘zMU xabarlari Вестник НУУз ACTA NUUz Social SCIENCES 1/3 2025
- 165 -
6. Пассов, Е. И. Коммуникативный метод обучения иностранным языкам. — М.: Просвещение, 2015.
7. Сухобская, Л. А. Монологическая речь: методика формирования и развития. — СПб.: Наука, 2016.
8. Хавронина, С. Е., Широченская, Л. П. Русский язык в упражнениях. — М.: Русский язык. Курсы, 2019.
9. Цейтлин, С. Н. Язык и дети: Лингвистика детской речи. — СПб.: Издательство Санкт-Петербургского университета, 2012.
10. Шахнарович, А. М. Психолингвистика и обучение русскому языку как неродному. — М.: Лингвистика, 2018.






.jpg)

.png)





