LINGUISTIC AND PSYCHOLINGUISTIC FOUNDATIONS OF READ-ALOUDS IN TEACHING ENGLISH

Adolat, lingvistik o’lchovlar, kulturologik o’lchovlar, konsept,madaniy qadriyatlar, insoniyat tili, ma’nolar, mohiyat, izlanishlar, tarjima, madaniyat, yondashuvlar, ma’noviy qiymat, sintaktik o’lchov, pragmatik tafovut, etik yondashuv.

Mualliflar

  • Muslima MATLATIPOVA Student of Urgench State University Supervisor: Feruza Masharipova, PhD, Associate Professor of Urgench State University , Uzbekistan

Ovoz chiqarib o‘qish ingliz tilini o‘qitishda (ELT) samarali pedagogik vosita sifatida keng e’tirof etilgan bo‘lib, yosh o‘quvchilarda tinglab tushunish, so‘z boyligini rivojlantirish va o‘qish savodxonligini rivojlantiradi. Mazkur maqolada tilni o‘zlashtirish, kognitiv va savodxonlikni rivojlantirish nazariyalaridan kelib chiqib, ingliz tili o‘qitishda ovoz chiqarib o‘qitish metodining lingvistik va psixolingvistik asoslari o‘rganilgan. Ovoz chiqarib o‘qishning ingliz tilini o‘rganishga ta’sirini baholash uchun 8-11 yoshli o‘quvchilar bilan kichik eksperimental tadqiqotni o‘z ichiga olgan aralash usullar yondashuvi qo‘llanildi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, ovoz chiqarib o‘qish fonologik ongni, sintaktik va semantik tushunishni sezilarli darajada oshiradi, shu bilan birga tilni faol va interaktiv tarzda o‘rganishni rag‘batlantiradi.