ADABIYOT TILNI RIVOJLANTIRISH VOSITASI SIFATIDA

Adabiyot, til rivojlanishi, lug‘at boyligini oshirish, matnni tushunish, tanqidiy fikrlash, lingvistik xilma-xillik, ravonlik, muloqot ko‘nikmalari.

Mualliflar

  • Umida ALLABERGANOVA The student of Foreign Language and Literature Faculty at Urgench State Pedagogical Institute , Uzbekistan

Adabiyot til rivojlanishida muhim rol o‘ynaydi, chunki u lug‘at boyligini oshirish, o‘qilgan matnni tushunishni yaxshilash va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishga yordam beradi. Romanlar, she’riyat va drama kabi turli adabiy janrlarga murojaat qilish o‘quvchilarga xilmaxil lingvistik tuzilmalar, idiomatik iboralar va madaniy kontekstlar bilan tanishish imkonini beradi, bu esa ularning umumiy til ko‘nikmalarini mustahkamlaydi. Bundan tashqari, adabiyot ijodkorlikni va samarali muloqotni rivojlantiradi, chunki u o‘quvchilarni haqiqiy til muhitiga jalb etadi. Ushbu maqolada adabiyotning til o‘rganishga ta’siri ko‘rib chiqiladi va uning o‘qish, yozish, gapirish va tinglash ko‘nikmalariga qo‘shgan hissasi ta’kidlanadi. Shuningdek, adabiy matnlarni til ta’limiga kiritish strategiyalari tahlil qilinib, dinamik va mazmunli o‘quv jarayonini yaratish yo‘llari o‘rganiladi. Adabiyotni til ta’limiga integratsiya qilish orqali o‘quvchilar o‘zining ravon so‘zlashuvini yaxshilashi, madaniy ongni rivojlantirishi va til xilma-xilligini chuqurroq tushunishi mumkin. Shu bois, adabiyot til o‘zlashtirish va rivojlanishning muhim tarkibiy qismi hisoblanadi.