BO‘LAJAK MUSIQA O‘QITUVCHILARINING KASBIY TAYYORGARLIGIDA DOSTON IJROCHILIGI AN’ANALARIDAN FOYDALANISH TAMOYILLARI

Doston, terma, baxshi, ijodkorlik, kasbiy, tayyorgarlik, tamoyil, mahalliy uslub, musiqa, aytim, jirov, pedagogika

Mualliflar

Mazkur maqolada bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligida doston ijrochiligi an’analaridan foydalanish tamoyillari, omillari tahlil etilgan. Baxshilar tomonidan ijro etiladigan doston ohangi odatda uchta asosiy funksiyani bajaradi: 1) baxshining so‘zga chevarligi va doston mazmunidagi aytim parchalarini to‘g‘ridan-to‘g‘ri nutqini qayta ishlab chiqarish; 2) musiqiy illyustratsiya (masalan, doston mazmunini tasvirlash, yoki biror bir harakatlarni do‘mbirada aks ettirish va boshqalar); 3) hissiy-emotsiya funksiya: yuksak ijro, g‘ayrioddiy narsalar haqida hikoya qilayotganda kuylash. Mustaqil davlatlar hamdo‘stligi olimlaridan G.M. Naumenko doston ijodiyoti bo‘yicha olib borgan tadqiqotlarida ularni epos dostonlar, epik dostonlar va qahramonlik dostonlariga bo‘lgan holda tavsif etadi. Dostonlar xalqning ilg‘or fantaziyasi asosida ummlashgan obrazlardan tashkil topgan janr kabi g‘oyalarni ilgari suradi.