OQUVCHILARDA KASB TANLASH MUAMMOSINI O’RGANILISHNING NAZARIY JIHATLARI
##submission.downloads##
Mazkur maqolada o‘quvchilarda kasb tanlash muammosini o‘rganishning nazariy asoslari tahlil qilinadi. Xususan, kasb tanlash
jarayonining psixologik va ijtimoiy omillari, shaxsning qiziqishlari, qobiliyatlari hamda motivatsiyasining kasbiy yo‘nalishga
ta’siri ko‘rib chiqiladi. Turli psixologik yondashuvlar asosida o‘quvchilarning kasb tanlashga oid qarorlar qabul qilishidagi ichki
va tashqi omillar ochib beriladi. Shuningdek, kasb tanlashga oid muammolarni aniqlash va hal etishda psixologik xizmatlarning
o‘rni nazariy jihatdan asoslab beriladi. Tadqiqotda xorijiy va mahalliy olimlarning fikrlari tahlil qilinib, o‘quvchilarning kasbiy
o‘zini anglashini shakllantirishga oid tavsiyalar ishlab chiqilgan.
1. Hrumboltz J.. Happenstance Learning Theory. 2020. Stenford
2. Kegan R.. In Over Our Heads. Garvard.1994
3. Muslimov N.A., Sharipov SH.S., Qо‘ysinov O.A. Mehnat ta’limi о‘qitish metodikasi, kasb tanlashga yо‘llash.
Darslik. –Toshkent: TDPU, 2014. 389 b.
4. Tilavova M.. Texnologiya va uni o`qitish metodikasi [Matn] : o`quv qo`llanma.- Buxoro: ООО "Sadriddin Salim
Buxoriy" Durdona, 2021. - 312 b
5. Makroiqtisodiy va hududiy tadqiqotlar instituti (MHTI). 2024 y
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Qarori. “Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish tizimini
yanada takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”.30.09.2021 y
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





