Ijtimoiy-gumanitar fanlar

BO‘LAJAK CHET TIL O‘QITUVCHILARINING REFLEKSIV KOMPETENSIYALARINI AMALGA OSHIRISH BOSQICHLARI

Reflektiv amaliyot, aks ettirish qobiliyati, o‘qituvchi ta’limi, chet tilini o‘rgatish, kasbiy rivojlanish, pedagogik aks ettirish, tayyorlov o‘qituvchilari.

Mualliflar

  • Adiba MUSAYEVA PhD, Associate professor at Uzbekistan National Pedagogical University , Uzbekistan

Reflektiv kompetensiyalarni rivojlantirish bo‘lajak chet tili o‘qituvchilarining kasbiy shakllanishining asosi hisoblanadi. Reflektiv amaliyot o‘qituvchilarga o‘zlarining pedagogik yondashuvlarini tanqidiy baholash va takomillashtirish, o‘qitishni o‘quvchilar ehtiyojlariga moslashtirish va murakkab sinf dinamikasini boshqarish imkonini beradi. Ushbu maqolada o‘qituvchilarni tayyorlashdan oldingi ta’lim dasturlarida reflektiv kompetensiyalarni amalga oshirish bosqichlari ko‘rsatilgan, aks ettirishning progressiv xarakteriga asosiy tushunchadan chuqur, tanqidiy tahlilgacha urg‘u berilgan. Maqolada ta’lim nazariyalari va empirik xulosalarga asoslanib, har bir darajadagi strategiyalar, muammolar va ilg‘or tajribalarni ta’kidlab, aks ettiruvchi kompetensiyani rivojlantirishning bosqichma-bosqich modeli taqdim etilgan. Topilmalar shuni ko‘rsatadiki, to‘g‘ridan-to‘g‘ri fikr yuritish bo‘lajak til o‘qituvchilarining pedagogik, lingvistik va madaniyatlararo mahoratiga sezilarli hissa qo‘shadi.