TIMSS ASOSIDA BOSHLANGʻICH TAʼLIM OʻQITUVCHILARINING METODIK TAYYORGARLIGINI RIVOJLANTIRISHNING ILMIY-NAZARIY ASOSLARI
##submission.downloads##
Ushbu maqolada xalqaro baholash dasturlaridan biri boʻlgan TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) ning xalqaro mezonlari asosida boshlangʻich taʼlim oʻqituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirishning nazariy asoslari yoritilgan. Tadqiqotda TIMSS baholash tizimining talablari, u orqali aniqlanadigan oʻquvchilarning fanni oʻzlashtirish darajasi hamda bu natijalarning oʻqituvchi faoliyatiga bevosita ta’siri asoslab berilgan. Shuningdek, o‘qituvchilarning metodik tayyorgarligini shakllantirish va baholashda foydalaniladigan zamonaviy pedagogik texnologiyalar, xalqaro tajribalar va nazariy yondashuvlar tahlil qilinib, ularni mahalliy taʼlim amaliyotiga integratsiya qilish imkoniyatlari ko‘rsatib berilgan.
1. Ergasheva M. va boshqalar. PISA, PIRLS TIMSS xalqaro baholash dasturlariga maktab o‘quvchilarini tayyorlash mexanizmlari. Metodik qo‘llanma, - Toshkent, 2022 - yil. - 212 b.
2. Ergasheva M. Xalqaro tadqiqotlarga tayyorgarlik ko‘rishga yo‘naltirilgan tayanch maktablar uchun treninglar o‘quv dasturi. Metodik tavsiya. Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazi. Tabiiy savodxonlik bo‘yicha. Toshkent, 2021 y. -245 b.
3. Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906 - 911 - pp.
4. Mishra, P., & Koehler, M.J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054 - pp.
5. Mullis, I.V.S., Martin, M.O., & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 Assessment Frameworks. Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center.
6. Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Foy, P., & Hooper, M. (2020). TIMSS 2019 International Results in Mathematics and Science. TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 - yil 29 - apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030 - yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoni.
8. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 - yil 6 - noyabrdagi “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-6108-son Farmoni. (Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 07.11.2020 y., 06/20/6108/1483-son).
9. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 23 sentyabrdagi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonun”. O‘RQ-637-son. (Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 24.09.2020 y., 03/20/637/1313-son).
10. TIMSS 2019. Baholash qamrov doirasi. Ta’lim sohasidagi yutuqlarni baholash xalqaro assotsiatsiyasi (IEA). Publishers: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College and International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Toshkent - 2021 y. – B. 6-10.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





