Ijtimoiy-gumanitar fanlar

TIMSS ASOSIDA BOSHLANGʻICH TAʼLIM OʻQITUVCHILARINING METODIK TAYYORGARLIGINI RIVOJLANTIRISHNING ILMIY-NAZARIY ASOSLARI

TIMSS, xalqaro baholash dasturi, boshlangʻich taʼlim, metodik tayyorgarlik, pedagogik kompetensiya, baholash mezonlari. TIMSS, international assessment program, primary education, methodological training, pedagogical competence, assessment criteria

Mualliflar

  • Abduvali ISMAILOV A.Avloniy nomidagi Pedagogik mahorat milliy instituti dotsenti, PhD., Uzbekistan
  • Nasiba URAZOVA A.Avloniy nomidagi Pedagogik mahorat milliy instituti tayanch doktoranti, Uzbekistan

Ushbu maqolada xalqaro baholash dasturlaridan biri boʻlgan TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) ning xalqaro mezonlari asosida boshlangʻich taʼlim oʻqituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirishning nazariy asoslari yoritilgan. Tadqiqotda TIMSS baholash tizimining talablari, u orqali aniqlanadigan oʻquvchilarning fanni oʻzlashtirish darajasi hamda bu natijalarning oʻqituvchi faoliyatiga bevosita ta’siri asoslab berilgan. Shuningdek, o‘qituvchilarning metodik tayyorgarligini shakllantirish va baholashda foydalaniladigan zamonaviy pedagogik texnologiyalar, xalqaro tajribalar va nazariy yondashuvlar tahlil qilinib, ularni mahalliy taʼlim amaliyotiga integratsiya qilish imkoniyatlari ko‘rsatib berilgan.