UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA JADID SHE’RIYATINING O‘QITILISHI
##submission.downloads##
Jadid adabiyoti o‘zbek madaniy va ijtimoiy hayotida tub burilish yasagan hodisalardan biri bo‘lib, u jamiyatni modernizatsiya qilish, milliy ong va madaniyatni yuksaltirish yo‘lida xizmat qildi. XIX asr oxiri va XX asr boshlarida paydo bo‘lgan bu harakat nafaqat publitsistika va dramaturgiya, balki she’riyatda ham o‘zining yorqin ifodasini topdi. Jadid she’riyatining asosiy xususiyatlari – vatanparvarlik, ma’rifatchilik, taraqqiyparvar g‘oyalar bilan sug‘orilganligi va xalqni uyg‘otishga qaratilganligidir. Ushbu maqolada jadid adabiyotining ahamiyati, jadid she’riyatining o‘ziga xos jihatlari hamda uni umumta’lim maktablarida o‘rgatish masalalari atroflicha tahlil qilinadi
1. Adib Xalid. Politics of muslim cultural reform. Jaddizm in Sentral Asia. – USA: California University press, 1998. – P. 36.
2. Hamidulla Boltaboyev ."Sayha" qismatidan lavhalar yoki shoir Fitrat haqida. "Sharq yulduzi", 1991, 6-son.
3. Karimov N. XX asr adabiyoti manzaralari. – Toshkent: O‘zbekiston, 2008. – B.8.
4. Komatsu X. 1911—1928 yillarda Buxoro ziyolilari o‘rtasida milliy farqlanishning tadriji. – Tokio, 1989. – B.63.
5. Yusupova F. I. O‘quvchilar individual tayyorgarligini amalga oshirishning pedagogik-psixologik jihatlari. "Xalq ta’limi" jurnali. 2005. №5. 90-93-b.
6. Баҳодир К. Абдулла Қодирий. – Тошкент: Фан, 2006. – Б.203-221.
7. Матжон С. Мактабда адабиётдаги мустақил ишлар. – Тошкент: Ўқитувчи, 1996. – Б.19.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





