Ijtimoiy-gumanitar fanlar

O‘ZBEKISTONDA INKLYUZIV TA’LIMNI RIVOJLANTIRISHDA KO‘P TILLI TA’LIMNING O‘RNI

Ko‘p tilli ta’lim, inklyuziv ta’lim, O‘zbekiston, Buxoro, til xilma-xilligi, ta’lim islohotlari, SWOT tahlili, ozchilik tillari, tojik tilida so‘zlashuvchi jamoalar

Mualliflar

  • Oydiniso FAYZIYEVA English teacher at a secondary school, Teacher- trainer in Bukhara region, Uzbekistan Graduate student of Webster University, Uzbekistan

Markaziy Osiyoning etnik va til xilma-xilligiga boy davlati bo‘lgan O‘zbekiston ko‘p tilli aholisi uchun inklyuziv ta’limni ta’minlashda jiddiy muammolarga duch kelmoqda. 130 dan ortiq etnik guruhlar va ko‘p tillarda, jumladan, o‘zbek (davlat tili), rus, tojik, qozoq va boshqalarda so‘zlashadigan mamlakat barcha uchun ta’lim olishdan teng foydalanish imkoniyatini ta’minlash uchun murakkab ta’lim landshaftlaridan foydalanishi kerak. Ko‘p tilli ta’limning o‘rni inklyuziv ta’limni rivojlantirishda muhim o‘rin tutadi, chunki u turli tillarga mansub o‘quvchilar o‘rtasidagi tafovutni bartaraf etib, ularga o‘quv jarayonida to‘liq ishtirok etish imkonini beradi. Ushbu maqola Oʻzbekistonda inklyuziv taʼlimni rivojlantirishda koʻp tilli taʼlimning rolini oʻrganadi, tojik tilida soʻzlashuvchi jamoalar koʻp boʻlgan Buxoro viloyatining amaliy misollariga eʼtibor qaratadi. Unda Buxoroda ko‘p tilli ta’lim qanday amalga oshirilganligi muhokama qilinib, o‘quvchilar va o‘qituvchilar oldida turgan asosiy muammolar aniqlanadi va bu to‘siqlarni bartaraf etish strategiyalari taklif etiladi. O‘zbekistonda ko‘p tilli ta’limning SWOT tahlili inklyuziv ta’limni rivojlantirishda uning muvaffaqiyati uchun kuchli, zaif tomonlari, imkoniyatlari va tahdidlarini ko‘rsatadi