BO‘LAJAK O‘QITUVCHILARNING KOGNITIV KOMPETENSIYALARINI SHAKLLANTIRISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNING PEDAGOGIK INTEGRATSIYASI
##submission.downloads##
Ushbu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning kognitiv kompetensiyalarini shakllantirishda raqamli texnologiyalarning pedagogik integratsiyasining roli va ahamiyati tahlil qilingan. Tadqiqotda kognitiv kompetensiyalarning tarkibiy elementlari, zamonaviy raqamli vositalarning ta’lim jarayoniga integratsiya qilinish usullari va bu jarayonning o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligiga ta’siri ko‘rib chiqilgan. Maqolada metakognitiv ko‘nikmalar, axborot savodxonligi, yangi pedagogik paradigmalar va professional rivojlanish masalalari ham batafsil yoritilgan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, raqamli texnologiyalarning to‘g‘ri pedagogik integratsiyasi bo‘lajak o‘qituvchilarning tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish va adaptiv ta’lim strategiyalarini qo‘llash qobiliyatlarini sezilarli darajada oshiradi
1. Абдуллаева, Ш. Н. Цифровые технологии в образовании: теория и практика / Ш. Н. Абдуллаева. – Ташкент : Фан, 2023. – 256 с.
O‘zMU xabarlari Вестник НУУз ACTA NUUz Social SCIENCES 1/8/1 2025
- 142 -
2. Mishra, P. Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge / P. Mishra, M. J. Koehler // Teachers College Record. – 2006. – Vol. 108, № 6. – P. 1017-1054.
3. Қодиров, А. Р. Педагогик технологияларнинг замонавий йўналишлари / А. Р. Қодиров, Н. С. Саидова. – Тошкент : Ўқитувчи, 2022. – 180 б.
4. Bloom, B. S. Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals / B. S. Bloom. – New York : Longmans, Green, 1956. – 207 p.
5. Турсунов, И. М. Рақамли таълим муҳитида ўқитувчиларнинг касбий компетенциялари / И. М. Турсунов // Педагогика ва психология. – 2023. – № 2. – Б. 45-52.
6. Prensky, M. Digital Natives, Digital Immigrants / M. Prensky // On the Horizon. – 2001. – Vol. 9, № 5. – P. 1-6.
7. Иванова, Е. А. Когнитивные компетенции в структуре профессиональной подготовки педагогов / Е. А. Иванова, С. В. Петров // Образование и наука. – 2022. – Т. 24, № 8. – С. 112-138.
8. Юсупова, Н. Қ. Бўлажак ўқитувчиларда танқидий фикрлаш қобилиятларини шакллантириш / Н. Қ. Юсупова // Замонавий таълим. – 2023. – № 3. – Б. 112-118.
9. Siemens, G. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age / G. Siemens // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. – 2005. – Vol. 2, № 1. – P. 3-10.
10. Бобоев, А. С. Адаптив таълим тизимларининг педагогик имкониятлари / А. С. Бобоев, Д. Ф. Муминова // Педагогика ва инновация. – 2022. – № 6. – Б. 134-142.
11. Flavell, J. H. Metacognition and Cognitive Monitoring: A New Area of Cognitive-Developmental Inquiry / J. H. Flavell // American Psychologist. – 1979. – Vol. 34, № 10. – P. 906-911.
12. Тохтаева, Ш. И. Рақамли компетенцияларни ривожлантиришнинг замонавий усуллари / Ш. И. Тохтаева. – Тошкент : Университет, 2023. – 192 б.
13. Clark, R. C. E-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning / R. C. Clark, R. E. Mayer. – 4th ed. – Hoboken : Wiley, 2016. – 528 p.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





