Ijtimoiy-gumanitar fanlar

INGLIZ TILIDA O‘QITISH VOSITASI SIFATIDA MONOLOGLARDAN FOYDALANISHNING MUVAFFAQIYATLI STRATEGIYALARI

Monologik nutq, ingliz tilini o‘qitish, nutqiy kompetensiya, sun’iy intellekt texnologiyalari, pedagogik strategiyalar, til o‘rganish metodologiyasi.

Mualliflar

  • Nilufar MADAMINOVA, Independent researcher at TDPU of Tashkent State Pedagogical University named after Nizami, Uzbekistan

Ingliz tilini o‘qitishda monologlardan foydalanish talabalar nutqining ravonligi, grammatik aniqligi va mustaqil fikr bildirish qobiliyatini rivojlantirishga yordam beradi. Tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, maxsus tashkil etilgan monologik mashqlar so‘z boyligini oshiradi va talabalar nutqining mantiqiyligini yaxshilaydi (1). Monolog asosida o‘qitish strategiyalarini muvaffaqiyatli qo‘llash uchun tayyorgarlik mashqlari, fikr bildirish texnikalari va qayta aloqa usullaridan foydalanish muhimdir (2). Shuningdek, sun’iy intellekt (SI) asosida ishlaydigan ovoz tahlil dasturlari va raqamli platformalar, masalan, Flipgrid, talabalar ishtirokini oshirish va nutqiy qo‘rquvni kamaytirishga xizmat qiladi (3). Ushbu maqolada ingliz tilini o‘qitishda monologlardan foydalanishning samarali strategiyalari, ularning pedagogik ahamiyati hamda yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan muammolar va ularni bartaraf etish yo‘llari tahlil qilinadi.