Ijtimoiy-gumanitar fanlar

“EMOTIONAL STABILITY AND ACADEMIC STRESS IN DISTANCE LEARNING STUDENTS

Emotsional barqarorlik, akademik stress, masofaviy ta’lim;, onlayn ta‘lim, shaxsiy xususiyatlar, talaba farovonligi, moslashuv strategiyalari, psixologik bardoshlilik, oliy ta’lim.

Mualliflar

Masofaviy ta’limga bo‘lgan ehtiyoj ortib borayotgani talabalar duch kelayotgan turli psixologik muammolarni, xususan, akademik stressni boshqarishdagi qiyinchiliklarni yuzaga chiqarmoqda. Talabaning ta’lim jarayonidagi psixologik tajribasiga ta’sir ko‘rsatadigan muhim shaxsiy xususiyatlardan biri bu — emotsional barqarorlik bo‘lib, u insonning stressli vaziyatlarda xotirjamlikni saqlab qolish, chidamli va hissiy jihatdan muvozanatli bo‘lish qobiliyatini ifodalaydi. Ushbu maqolada masofaviy ta’lim kontekstida emotsional barqarorlik va akademik stress o‘rtasidagi munosabatlarni o’rganishga e’tibor qaratilgan. Empirik tadqiqotlar va psixologik nazariyalar asosida olib borilgan tahlillar shuni ko‘rsatadiki, emotsional barqarorlik stressni boshqarish, akademik o‘z-o‘ziga ishonch va talaba faolligining muhim prediktoridir. Shuningdek, emotsional jihatdan barqaror talabalar ko‘proq moslashuvchan muomala strategiyalarini tanlaydi va bosim ostida ham o‘z o‘quv samaradorligini saqlab qoladi. Adabiyotda mavjud bo‘lgan bo‘shliqlar, xususan, uzoq muddatli va madaniyatlararo tadqiqotlar ehtiyoji muhokama qilinadi. Shuningdek, ta’lim dizayni va ruhiy salomatlikni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi. Ushbu maqola masofaviy ta’lim muhitida talaba farovonligini ta’minlashga qaratilgan keyingi tadqiqotlar va amaliy tashabbuslar uchun nazariy asos yaratishni maqsad qiladi.