Ijtimoiy-gumanitar fanlar

OLIY TA’LIMDA ARALASH TA’LIM TIZIMIGA ELEKTRON TA’LIM RESURSLARINI SAMARALI INTEGRATSIYA QILISH OMILLARI

Blended learning, elektron ta’lim resurslari, CoI, CABLS, infratuzilma, IT-kompetensiya, masofaviy ta’lim, raqamli transformatsiya.

Mualliflar

  • Feruza UMARALIYEVA, O‘zbekiston davlat san’at va madaniyat instituti tayanch doktоranti, Uzbekistan

Bugungi kunda oliy ta’limda ta’lim jarayonini zamonaviy talablar asosida tashkil etishda blended learning tizimi muhim ahamiyat kasb etmoqda. COVID-19 pandemiyasi kabi omillar ushbu tizimga o‘tishni tezlashtirdi. Bu jarayonda Community of Inquiry (CoI) va The Complex Adaptive Blended Learning System (CABLS) konsepsiyalari elektron ta’lim resurslarini samarali integratsiya qilishda metodologik asos bo‘lib xizmat qiladi. Tadqiqotning asosiy maqsadi oliy ta’limda aralash ta’lim tizimiga elektron resurslarni samarali joriy etish sharoitlarini aniqlash va amaliy tavsiyalar ishlab chiqishdir. Tahlil va taqqoslash metodlari asosida olingan natijalar ta’lim sifati hamda talabalarning o‘zlashtirish samaradorligini oshirishga xizmat qiladi.