UNIVERSITETLAR O‘QITUVCHILARINING MALAKASINI OSHIRISHNI RAQAMLASHTIRISH
##submission.downloads##
Maqolada oliy maktab o‘qituvchilari malakasini oshirish tizimidagi raqamlashtirishning asosiy tendensiyalari o‘rganiladi. Ta’kidlanishicha, zamonaviy raqamli texnologiyalar moslashuvchan ta’lim traektoriyalarini yaratish, o‘qitish samaradorligi va mavjudligini oshirish uchun yangi imkoniyatlar ochmoqda. Xalqaro va mahalliy tajribalar tahlil qilinadi, LMS platformalari, onlayn kurslar, adaptiv tizimlar va sun’iy intellekt kabi raqamli vositalarni joriy etishning afzalliklari va xatarlari ko‘rib chiqiladi. Raqamli infratuzilmani takomillashtirish va universitet o‘qituvchilarining raqamli kompetensiyasini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqilgan.
1. UNESCO. Education and Digital Transformation: A Global Perspective. Paris: UNESCO Publishing, 2022.
2. OECD. Teaching in the Digital Age: Effective Professional Development for Higher Education. OECD Publishing, 2021.
3. Структура ИКТ компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО (UNESCO ICT Competency Framework for Teachers, или ICTCFT). Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/ 0021/002134/2134 75r.pdf
4. Кириллова, И. В. Цифровизация образования: современные вызовы и перспективы. Высшее образование в России, №7, 2021, с. 22–34.
5. Попкова, Е. Г., & Сергеев, А. А. Цифровая трансформация системы подготовки и переподготовки педагогических кадров. Проблемы современного образования, №3, 2020, с. 45–56.
6. Siemens, G., Gašević, D., & Dawson, S. Preparing for the Digital University: A Review of the Literature on Technology and Teaching. Athabasca University Press, 2019.
7. Минобразования РУз. Концепция цифровизации образования до 2030 года. Ташкент, 2023.
8. Redecker, C. European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Publications Office of the EU, Luxembourg, 2017.
9. Касимахунова Анархан, & Атажонова Саидахон. (2023). Модернизация обучения в технических вузах, перспективы и результаты в цифрах. Engineering problems and innovations, 1(1), 10–19. https://doi.org/10.5281/zenodo.7566048
10. Atajonova, S. B., and B. P. Abdullayev. "Pedagogical Conditions For The Formation Of Information And Communication Competence Of Teachers Of Technical Universities." ACTAAUz journal 1.1.3. 1 (2024): 81-84.
11. Atajonova Saidakhon Boratalievna. (2025). Models and Mechanisms for Implementing an Inclusive Approach in Engineering Education Based on Artificial Intelligence. International Journal of Pedagogics, 5(05), 110–114. https://doi.org/10.37547/ijp/Volume05Issue05-27
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





