Ijtimoiy-gumanitar fanlar

TIL TA’LIMIDA O‘QITUVCHILARNING KASBIY RAQAMLI KOMPETENSIYASI: DASTURLAR ASOSIDAGI TAHLILIY SINTEZ

professional digital competence, language education, DigCompEdu, TPACK, ISTE Standards, DC4LT, teacher education, digital frameworks.

Mualliflar

  • Dilxumor ISRAILOVA O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti tayanch doktoranti, Uzbekistan

Ta’limning raqamli transformatsiyasi o‘qituvchilardan keng qamrovli kasbiy raqamli kompetensiyani (KRK) namoyon etishni talab
etmoqda. Ushbu tahliliy sharh KRK tushunchasini til ta’limi kontekstida aniqlash va amaliyotga tatbiq etish maqsadida yigirmadan
ortiq ilmiy va siyosiy manbalarni umumlashtiradi. Tadqiqot DigCompEdu, TPACK, ISTE, digi.kompP hamda DC4LT, Cambridge
va EAQUALS kabi maxsus dasturlarni nazariy asoslari, empirik dalillari va siyosiy ahamiyati bo‘yicha taqqosladi. Natijalar
raqamli resurslar, pedagogik integratsiya va baholash kabi umumiy kompetensiyalarni ko‘rsatdi, biroq amaliy qo‘llashda
kontekstual tafovutlarni aniqladi. Tadqiqot SI savodxonligi, ma’lumotlar xavfsizligi va tanqidiy raqamli pedagogikani
integratsiyalashni taklif etadi.