ANALYSIS OF EXISTING METHODS OF DEVELOPING THE PROFESSIONAL SKILLS OF PRESCHOOL EDUCATORS
Abstract
This article includes a study of existing approaches aimed at developing the professional skills of teachers working in preschool educational institutions. The article analyzes various teaching and upbringing methods aimed at improving the quality of preschool education. Particular attention is paid to the effectiveness and application of various methodologies, including traditional and innovative approaches. The results of the research make it possible to determine the main factors of successful development of the professional
skills of preschool educators and make recommendations for their further improvement. The obtained information can be useful for practicing teachers, administrators of preschool educational institutions, as well as researchers in the field of education and pedagogy
References
Асаева, И. Н. "Основные проблемы и направления развития профессиональной компетентности воспитателей
дошкольных учреждений." Современные проблемы науки и образования 4 (2008): 36-41.
Симоненко, А. В. "Профессиональная компетентность воспитателей дошкольных образовательных учреждений." Вестник
магистратуры 3-1 (30) (2014): 68-70.
Пунполева, Светлана Анатольевна. Педагогические условия развития профессиональной рефлексивности педагогов
дошкольных образовательных учреждений. Diss. 2020.
Боброва, Марина Петровна. Дидактическая подготовка педагогических кадров дошкольных учреждений в контексте
профессиональной деятельности. Diss. Алтайский государственный педагогический университет, 1997.
Коломийченко, Л. В., and М. В. Кирилина. "Совершенствование социально-педагогической компетентности воспитателей
дошкольных образовательных учреждений в процессе инновационной образовательной деятельности." (2011): 146-146.
Резанова Л. Ф. Личностно-ориентированное обучение будущего педагога-воспитателя в системе дошкольного
образования //Новокузнецк: ГИТИС. – 1999.
Ханова Т. Г., Белинова Н. В. Непрерывное образование педагогов дошкольного образования: методическое
сопровождение повышения профессиональной компетентности //Проблемы современного педагогического образования.
– 2020. – №. 67-3. – С. 240-243.
Сваталова Т. А. Формирование профессиональной компетентности педагогов дошкольного образования в системе
дополнительного профессионального образования (повышения квалификации) //Челябинск. – 2009.
Akbarali O’g’li S. F. Organization of experimental work and analysis of results on the improvement of technologies for improving
the effectiveness of legal education and training of schoolchildren //Frontline Social Sciences and History Journal. – 2023. – Т. 3.
– №. 04. – С. 54-61.
Mira’zam, T. X. (2024). SOMONIYLAR DAVRIDA IJTIMOIY–IQTISODIY VA XO ‘JALIK HAYOT. News of the NUUz, 1(1.8. 1), 25-27.
EGAMBERDIYEV, A. (2024). ABDULAHAD TO ‘RANING BUXORO AMIRLIGI TAXT VORISI ETIB TAYINLANISHI TARIXI. News of the NUUz, 1(1.8. 1), 28-31.
ABDISHARIPOVA, S. (2024). KOMPETENTSIYAVIY YONDASHUV ASOSIDA TARBIYA DARSLARINING TASHKIL QILINISHI (5-6 SINFLAR ASOSIDA). News of the NUUz, 1(1.8. 1), 32-33.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.