THE ROLE OF THE APPLICATIVE MODEL IN THE INTER-PARAGRAPH RELATIONSHIP
Abstract
In this article, some aspects of the applicative model and its role in inter-paragraph communication were considered. In the case of inter-paragraph communication, each paragraph is a component of the macrotext and is considered its segment. Already the components of these paragraphs, in other words, the operands of syntactic derivation, require syntactic structures in the form of independent paragraphs. For this reason, a paragraph has the status of a separate unit of speech. This, in turn, gives it the status of a speech unit level. The concept of level is inextricably linked to the discrete nature of linguistic phenomena. Based on this, it can
be argued that paragraphs can also be studied as segments of the macromaterial, and the paradigm as a tool that makes up a complex of these segments
References
Гордиенко Т.И. Абзац в профессиональной книжной речи. Автореферат канд. дис. – М., 1985;
Мамаева Н.Л. Абзац в функционально-стилистическом аспекте (на материале английского языка):Автореф. дис.
канд. филол. наук. М., 1981. – 27 с.;
3.Скибо В.Н. Прагматическая ориентированность текста и передача ее в переводе. М., 1982, вып. 193, с. I2I-I34.;
Новицкая И.М. О двух типах структур связного текста. В кн.: Информационные вопросы семиотики, лингвистики
и автоматического перевода. М., 1971, вып. 2, с. 61-67.
Николаева Т.М.Лингвистика текста : Современное состояние и перспективы. В кн.: Новое в зарубежной
лингвистике. М., 1978, вып. 8, с. 5-39.
Бенвенист Э. Общая лингвистика. – М.: Прогресс, 1974, 447 с
АБДУРАСУЛОВ, К. (2024). ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ АУДИРОВАНИЯ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 68-70.
XASANOV, S. (2024). KOLLABORATIV YONDASHUV ASOSIDA PEDAGOGIK INTENSIYALARINI RIVOJLANTIRUVCHI METODIKALARNI PEDAGOGIK INTENSIYALARGA TA’SIRI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 213-216.
ISAKOVA, M. (2024). JIZZAX UYEZDI MA’MURIY-HUDUDIY BOSHQARUVI TARIXIDA. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 4-7.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.