РОЛЬ КОНЦЕПЦИИ «INTERLANGUAGE» В ФОРМИРОВАНИИ КОММУНИКАТИВНОГО МЕТОДА

  • Mohira JURAEVA Second-year doctoral student of Karshi State University Teacher of the Department of English Language Teaching Methodology and Practice
Ключевые слова: Самостоятельная речь обучающегося, interlanguage, речевое развитие, коммуникативный метод, мултикомпетенция.

Аннотация

В статье анализируется понятие «interlanguage», а также изучается его значение как основа проблем, с которыми сталкиваются студенты EFL в процессе изучения иностранного языка. Проанализирована роль понятия «interlanguage» в возникновении коммуникативного метода, который является одним из методов обучения иностранному языку, и сделан вывод.

Литература

Cook, V.J. [1992] Evidence for multi-competence. Language Learning 42[4]: 557–91.

De la Fuente, M. J., & Goldenberg, C. [2020]. Understanding the role of the first language [L1] in instructed second language acquisition [ISLA]: Effects of using a principled approach to L1 in the beginner foreign language classroom. Language Teaching Research, 26[5], 943-962. https://doi.org/10.1177/1362168820921882

de Oliveira, L., & Jones, L. [2023]. Teaching young multilingual learners: key issues and new insights [Elements in language teaching]. Cambridge University Press. https://doi. org/10.1017/9781108934138

ElJish, Z., Taylor, T., & Shehata, H. [2022]. A case study on the effectiveness of bilingual instructors compared with monolingual instructors at a private university in Saudi Arabia. International Journal of Education & Literacy Studies, 10[1], 109-123. https://doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.10n.1p.109

Hofstede, G. [1980] Culture’s Consequences: International Differences in Work related Values. London: Sage.

Nordquist, R. [2020, January 6]. What is a second language [L2]? ThoughtCo. https://www.thoughtco.com.

Saville-Troike, M. [2012]. I n t ro d u c i n g second language acquisition. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/ CBO9780511888830

Selinker, L. [1972] Interlanguage. International Review of Applied Linguistics X[3]: 209–31.

Tekin, S., & Garton, S. [2020]. L1 in the primary English classroom: How much, when, how and why? Iranian Journal of Language Teaching Research, 8[3], 77-97. https://doi.org/10.30466/

IJLTR.2020.120935 11. Crystal, D. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. 6th ed. Oxford: Blackwell, 2008.

Опубликован
2024-09-20
Как цитировать
JURAEVA, M. (2024). РОЛЬ КОНЦЕПЦИИ «INTERLANGUAGE» В ФОРМИРОВАНИИ КОММУНИКАТИВНОГО МЕТОДА . Вестник УзМУ, 1(1.7), 96-98. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.7.3429
Раздел
Статьи