РОЛЬ КОММУНИКАТИВНО-КОГНИТИВНОГО МЕТОДА В ПОВЫШЕНИИ МОТИВАЦИИ ИЗУЧАЮЩИХ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

  • Baxtijon ISROILOVA “Toshkent irrigatsiya va qishloq xoʻjaligini mexanizatsiyalash muhandislari instituti” Milliy tadqiqot universiteti “Ingliz tili”kafedrasi mudiri
Ключевые слова: коммуникативность, коммуникативно-когнитивный подход, принцип, грамматическая форма, грамматический строй языка, сознательность, грамматическая функция.

Аннотация

В данной статье рассматривается важность мотивации в преподавании английского языка. Также будут обсуждаться роль, значение, эффективность и необходимость коммуникативно-познавательных методов как средства повышения этой мотивации. В статье рассматриваются мнения ряда ученых в этой области.

Литература

Grigorenko, S.E., Sagalaeva, I.V. Basic provisions and criteria for communicative-cognitive teaching of a foreign language //

Pedagogical education in Russia. – 2014. – No. 8. – pp. 261-265.

Obdalova, O.A., Minakova L.Yu. The relationship between communicative and cognitive aspects in teaching foreign language

discourse // Philological Sciences. Questions of theory and practice. - Tambov: Certificate, 2013. – No. 7 (25): in 2 parts. Part I. –

P. 148-153.

Senyukova, O.V. Communicative-cognitive approach to teaching grammar to foreign students in the process of foreign language

speech activity // Language of professional communication and linguistic research: collection. Art. international scientific-practical

seminar / National Research University BelSU; resp. ed.: T.V. Samosenkova, L.G. Petrova. – Belgorod: 2012. – P. 270-276.

Shchepilova, A.V. A communicative-cognitive approach to teaching French as a second foreign language. Theoretical

foundations: abstract. diss. ... doctors ped. Sciences in the form of a monograph: 13.00.02 / A.V. Shchepilov. –M.: 2013. – 56 p.

Shchukin, A.N. Teaching foreign languages: theory and practice / A.N. Shchukin. – M.: Philomatis, 2016. – 480 p.

EGAMBERDIYEVA, A. (2024). ALTRUIZM TUSHUNCHASINING IJTIMOIY-FALSAFIY TAHLILI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 235-237.

ERGASHEVA, O. (2024). IKKI TILLI BOLALARDA TILNI O ‘ZLASHTIRISH JARAYONINING PEDAGOGIK MEXANIZMLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 238-240.

YUSUPOVA, M. (2024). LOYIHА TEXNOLOGIYASIDАN PEDАGOGIK JАRАYONDА FOYDАLАNISHGА OID MILLIY VА XORIJIY ILG ‘OR TENDENTSIYALАR. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 241-242.

Опубликован
2024-09-30
Как цитировать
ISROILOVA, B. (2024). РОЛЬ КОММУНИКАТИВНО-КОГНИТИВНОГО МЕТОДА В ПОВЫШЕНИИ МОТИВАЦИИ ИЗУЧАЮЩИХ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. Вестник УзМУ, 1(1.6.1), 107-109. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.6.1.3697