РОЛЬ КОММУНИКАТИВНО-КОГНИТИВНОГО МЕТОДА В ПОВЫШЕНИИ МОТИВАЦИИ ИЗУЧАЮЩИХ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
Аннотация
В данной статье рассматривается важность мотивации в преподавании английского языка. Также будут обсуждаться роль, значение, эффективность и необходимость коммуникативно-познавательных методов как средства повышения этой мотивации. В статье рассматриваются мнения ряда ученых в этой области.
Литература
Grigorenko, S.E., Sagalaeva, I.V. Basic provisions and criteria for communicative-cognitive teaching of a foreign language //
Pedagogical education in Russia. – 2014. – No. 8. – pp. 261-265.
Obdalova, O.A., Minakova L.Yu. The relationship between communicative and cognitive aspects in teaching foreign language
discourse // Philological Sciences. Questions of theory and practice. - Tambov: Certificate, 2013. – No. 7 (25): in 2 parts. Part I. –
P. 148-153.
Senyukova, O.V. Communicative-cognitive approach to teaching grammar to foreign students in the process of foreign language
speech activity // Language of professional communication and linguistic research: collection. Art. international scientific-practical
seminar / National Research University BelSU; resp. ed.: T.V. Samosenkova, L.G. Petrova. – Belgorod: 2012. – P. 270-276.
Shchepilova, A.V. A communicative-cognitive approach to teaching French as a second foreign language. Theoretical
foundations: abstract. diss. ... doctors ped. Sciences in the form of a monograph: 13.00.02 / A.V. Shchepilov. –M.: 2013. – 56 p.
Shchukin, A.N. Teaching foreign languages: theory and practice / A.N. Shchukin. – M.: Philomatis, 2016. – 480 p.
EGAMBERDIYEVA, A. (2024). ALTRUIZM TUSHUNCHASINING IJTIMOIY-FALSAFIY TAHLILI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 235-237.
ERGASHEVA, O. (2024). IKKI TILLI BOLALARDA TILNI O ‘ZLASHTIRISH JARAYONINING PEDAGOGIK MEXANIZMLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 238-240.
YUSUPOVA, M. (2024). LOYIHА TEXNOLOGIYASIDАN PEDАGOGIK JАRАYONDА FOYDАLАNISHGА OID MILLIY VА XORIJIY ILG ‘OR TENDENTSIYALАR. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 241-242.
Copyright (c) 2024 Вестник УзМУ
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.