ВАЖНОСТЬ ИНТЕГРАЦИИ ПРОЕКТНОГО ОБУЧЕНИЯ С ЦИФРОВЫМИ ИНСТРУМЕНТАМИ В ПРЕПОДАВАНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННОГО
Аннотация
Быстрый переход глобальной цивилизации от рыночной экономики к креативной экономике, основанной на интеллектуальной собственности, можно объяснить развитием эффективных образовательных технологий и методологий, а также их эффективным применением в реальных условиях. В связи с тем, что необоснованные в современной образовательной практике подходы, несомненно, становятся исследованиями, попадающими в учебники, а также потому, что в практику внедряется широкий спектр подходов, научное сообщество осознает значимость тех подходов, которые отражены в реальная жизнь. Одной из таких стратегий, которая эффективно используется в международных методологиях преподавания, является обучение на основе проектов.
Литература
Bolateva Sh.T. Improvement of the organizational-pedagogical basis of development of students' creative activity in primary education: ped. Science... (PhD) diss. – Samarkand, 2019. – 168 p.
Mamurov B.B. The system of development of the skills of designing the educational process in future teachers based on the acme logical approach: ped. Science.doc...dis. – Tashkent, 2018. – 263 p.
Pedagogy: encyclopedia. Volume II / Compilers: team. – Tashkent: "National Encyclopedia of Uzbekistan" State Scientific Publishing House, 2015. – 376 p.
Tolipov U. Practical foundations of pedagogical technologies // Study guide. – Tashkent: Science, 2006. – 261 p.
Khurramov A.J. Improving the teaching methodology by designing the teaching methods of mathematics: ped. Science... (PhD) diss. – Chirchik, 2019. – 141 p.
An explanatory dictionary of the Uzbek language. Volume 2 / Editorial board: T.Mirzaev and others; Institute of Language and Literature of the Russian Academy of Sciences. – T.: "National Encyclopedia of Uzbekistan" State Scientific Publishing House, 2006. – 672 p.
Hamroev A.R. Designing creative activities of students in mother tongue education: ped.fan.doc...dis. – Tashkent, 2020. – 246 p.
Larmer, John. Setting the standard for project based learning : a proven approach to rigorous classroom instruction / John Larmer, John Mergendoller, Suzie Boss. pages cm Includes bibliographical references and index. ISBN 978-1-4166-20334.
Markham, T. (2011). Project-Based Learning. Teacher Librarian, 39(2), 38-42. 10. Project-Based Learning. – Edutopia, March 14, 2016.
TeachThought is an organization dedicated to innovation in education through the growth of outstanding teachers: https://www.teachthought.com/.
Copyright (c) 2024 Вестник УзМУ
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.