РАЗВИТИЕ СТРАТЕГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ НА ОСНОВЕ ТЕХНОЛОГИИ SCAMPER
Аннотация
В статье анализируется суть, значимость и методы использования технологии SCAMPER для развития стратегической компетенции у студентов. В соответствии с этим, определены правила разработки этапов стратегической компетенции в изучении языка с использованием технологии SCAMPER, а также представлены необходимые требования и рекомендации для преподавателей в успешном освоении языка на долгосрочной и краткосрочной основе.
Литература
“O‘zbekiston Respublikasida xorijiy tillarni o‘rganishni ommalashtirish faoliyatini sifat jihatidan yangi bosqichga olib chiqish chora-tadbirlari to‘g`risida” 2021-yil 19-maydagi PQ-5117-son qarori.
Jalolov J.J, “ Chet til o’qitish metodikasi “ O’qituvchi -2012. 79-118 bb. Jalolov.J.J, Makhkamova.G.T., Ashurov.Sh.S. English. Language Teaching Methodology (theory and practice). - Т.: «Fan va texnologiya»,
Canale, M. Theoretical basis of communicative approaches to second language teaching and testing [Текст] / M. Canale, M. Swain // Applied Linguistics. – 1980. – № 1. – P. 27–31.
Glenn, R. (1997). SCAMPER for Student Creativity. Education Digest, vol. 62 (6), pp. 67-68 5. https://www.academia.edu/45427347/YU 5.sing_SCAMPER_based_Activities_in_Teaching_Story_to_Enhance_EFL_Primary_Stage_pupils_Speaking_Skills_An_Ex ploratory_Study_
Fahmy, Ghada & Qoura, Aly & Al-Refaey, Samah. (2017). YUsing scamper-based Activities in Teaching Story to Enhance EFL Primary Stage pupils' Speaking Skills (An Exploratory Study). Journal of Research in Curriculum Instruction and Educational Technology.3.11-33. 10.21608/jrciet.2017.24352.
Serrat, O. (2009). The Scamper Technique. knowledge Solution, Asian Development Bank, Mandaluyong City, (31), 1- 4.6.
Alexenoamen. (2009). Teaching English: Ways of motivating EFL/ESL students in the classroom. British Council, London, UK.Retrieved June 1st, 2013, from http://teachingenglishalexenoamen.blogspot.com
Mohammed, A. (2016). the effectiveness of using ACAMPER strategy to develop scientific creative thinking skills and academic achievement in science subject among a selected sample of the second intermediate class pupils in Saudi Arabia. Dar Almandumah, 3(32),419-479.
Hussein, A. (2017). The Effect of Using Scamper Strategy on Developing Preparatory Students Achievement and Some Habits of Mind. Dar Almandumah, (192),249-287.
Eberle, B. (1997). SCAMPER: Creative Games and activities for imagination development. Waco. TX: prufrack press. 12. https://library.iugaza.edu.ps/thesis/1269
pdf 13. Current research journal of pedagogicsissn – 2767-3278 155 https://masterjournals.com/index.php/crjp
Copyright (c) 2024 Вестник УзМУ
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.