PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF ADAPTIVE PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.65111/physicalculture.v1i9.8518Keywords:
adaptive physical culture, disabilities, educational and training process, psychological and pedagogical supportAbstract
The article examines the problem of psychological and pedagogical support for individuals with disabilities, aimed at revealing their psychophysical potential and achieving high results through the optimization of the educational and training process using psychological methods of preparation.
References
1. Адушкина К.В., Лозгачёва О.В. Психолого-педагогическое сопровождение субъектов
образования. // Учебное пособие. Екатеринбург, Урал. гос. пед. ун-т., 2017. – 163 с.
2. Арпентьева М.Р. Психопрофилактика и исцеление спортивных травм. // Медицинская
психология в России, 2019, № 1(54), С. 48-53.
3. Евсеев С.П. Адаптивный спорт (правовые, организационные и методические основы).
// Методические рекомендации. М.: Спорт, 2021. – 46 с.
4. Жабакова Т.В. Общая психология. Индивидуально-типологические особенности личности.
// Учебное пособие. Челябинск, Библиотека А. Миллера, 2022. – 95 с.
5. Кашапов М.М. Консультационная работа психолога. // Учебное пособие. Ярославль, ЯрГУ,
2005. – 196 с.
6. Махов А.С. Теория и практика управления развитием адаптивным спортом в России.
// Монография. Иваново, Ивановский гос. ун-т., 2013. – 185 с.
7. Сараева Н.М., и др. Психологическая адаптация и психологическое здоровье человека в
осложненных условиях жизненной среды. // Коллективная монография. М.: Акад. естествознания,
2011. – 321 с.



