О РОЛИ ТВОРЧЕСКИХ ЗАДАНИЙ В ФОРМИРОВАНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВФИЛОЛОГОВ НА ЗАНЯТИЯХ РУССКОГО ЯЗЫКА КАК НЕРОДНОГО
The article examines the significance of creative tasks in the process of forming the professional competence of philology students studying Russian as a non-native language. The main types of creative tasks, their role in developing linguistic, communicative, and methodological skills, as well as their impact on students’ creative thinking, are analyzed. Special attention is given to project-based, translation, and literary tasks that contribute to the formation of intercultural competence and adaptation to professional activities.
1. Кулеша Ю. В. Развитие интереса к урокам русского языка в 5 классе // Русский язык в школе. – М.: Русский язык, 1997. – № 6. – С. 32-38. 2. Цой А.П., Тен С.К., Рахимова А.И. Project-based learning technology in classes for technical and it-orientating groups: experience and results of implementation (скопус) 3. Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении. – М.: АРКТИ, 2005. –112 с. 4. Цой А.П. Об использовании проектной технологии обучения на занятиях по русскому языку в иноязычных группах // Вестник Хорезмской академии Маъмуна. – Хива, 2022. – С. 178-181. 5. Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисеева М. В., Петров А. В. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов. – М., 2000. – С.65-66. 6. Цой Алла Павловна: About some historical aspekts of russian word formation in the practice of teaching russian as a non-native language / Oʻzbekiston respublikasi fanlar akademiyasi mintaqaviy boʻlimi xorazm maʼmun akademiyasi, стр. 247-250 7. Словарь русского языка: В 4-х т./Под ред. А.П. Евгеньевой. – 3-е изд., Т. 4. М.: Русский язык, 1988. С. 345. 8. Соколова Ю. А. Учебный проект и возможность его реализации на уроках русского языка // РЯШ. – М., 2008. – № 6. – С. 3. 9. Tsoy Аlla Pavlovna / Tsoy Aleksandr Igorevich- On the cognitive mechanisms of translating idiomatic expressions in the process of teaching korean to russian-speaking learners/ American Journal of Education and Learning (ISSN 2996-5128)-1383-1994 10. Чубарова О. Э. Система творческих заданий в практике преподавания русского языка как иностранного (обучение и контроль) // Вестник МГЛУ. Образование и педагогические науки. – Вып. 2 (8311) / 2019. – С. 115-127. 11. Tsoy Аlla Pavlovna / О механизмах языковой игры в современных сми - “Science, education, innovation: modern tasks and prospects”. Collection of scientific papers on materials of the international scientific-practical conference 05.12.2024, Pub. "ICP", Rome, Italy, 54 p.- стр. 40-44
Copyright (c) 2025 ACTA NUUz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





