BIOLOGIK SAVODXONLIK FUNKSIONAL VA TABIIY-ILMIY SAVODXONLIKNING TARKIBIY QISMI SIFATIDA
##submission.downloads##
Maqolada biologik savodxonlikning tabiiy-ilmiy va funksional savodxonlik tarkibidagi o‘rni va ahamiyati yoritilgan. Biologik savodxonlik o‘quvchilarda ilmiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirish, ekologik ongni shakllantirish hamda sog‘lom turmush tarziga mas’uliyatli yondashuvni tarbiyalovchi muhim omildir. Maqolada dastur va standartlarda funksional savodxonlik va uning tarkibiy qismlari sifatida tabiiy-ilmiy hamda biologik savodxonlikning o‘rni ilmiy asosda tahlil qilingan. Biologik savodxonlikning tabiiy-ilmiy va funksional savodxonlikni rivojlantirishdagi o‘rni ilmiy va amaliy nuqtai nazardan yoritilgan
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 29 apreldagi PF-5712-son “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta'limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” Farmoni
2. Что такое функциональная грамотность и как её оценивать?. Московский центр качества образования (2 декабря 2021). https://mcko.ru › novosti › gia › chto-takoe-funksionaln...
3. https://uis.unesco.org/en/glossary-term/functional-literacy
4. Шакирова. Функциональная грамотность: трансформация понятия от постиндустриальной до цифровой эры. VIII Махмутовские чтения. Интеграция региональной системы профессионального образования в европейское пространство»: Сборник научных статей Международной научно-практической конференции (Елабуга, 27-28 сентября 2021 г.). – Казань: КФУ, 2021. – 528 с.
5. https://nces.ed.gov/surveys/pisa/ 6. “Next Generation Science Standards”. 2013.
7. Cambridge Lower Secondary. Science 0893, Cambridge University Press & Assessment 2021
8. UNESCO. (2015). Adult and youth literacy. UIS Fact Sheet. Paris: UNESCO Institute for Statistics
9. Образовательная система «Школа 2100». Педагогика здравого смысла. Сборник материалов / Под науч. ред. А.А. Леонтьева. – М. : Баласс, Издательский дом РАО, 2003. – 368 с.
10. Abdullaeva Sh.A.va Ergasheva M.T. “Xalqaro baholash daturlarida tabiiy va ilmiy savodxonlik”. O‘quv qo‘llanma, Toshkent: 2023-y. 168 b.
11. Mirxalilova N. A. Funksional savodxonlik tushunchasi. O‘zbekiston milliy universiteti xabarlari, 2023, 1/2, 216-218 bet
12. Shernazarov I.E. Bo‘lajak kimyo o‘qituvchilarini xalqaro baholash tadqiqotlariga tayyorlashda funksional savodxonlikning ahamiyati. Zamonaviy ta'lim. 2022, 10 (119)
13. Е.Алюкова. Методы и принципы формирования и оценивания функциональной грамотности учащихся. Похвистневский Ресурсный центр (4 апреля 2019). 14. Опанасенко Н. Ю. Естественнонаучная грамотность как компонент функциональной грамотности и способы её формирования // Экономика и социум. 2024. №10-1 (125). 15. Umaralieva M. T. O‘quvchilarning biologik savodligini rivojlantirish pedagogik muammo sifatida. “tabiiy fanlarni o‘qitish jarayonida o‘quvchi-yoshlarning tabiiy-ilmiy savodxonligini rivojlantirish: muammo va yechimlar”mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallar to‘plami, 25 - sentabr 2024-yil
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





