UMUMIY O‘RTA TA’LIM MAKTABLARIDA BULLING HOLATLARINI SOTSIOLOGIK TAHLILI
##submission.downloads##
Mazkur maqolada O‘zbekiston umumiy o‘rta ta’lim maktablarida kuzatilayotgan bulling holatlarining ijtimoiy-siyosiy, psixologik
va madaniy omillari ilmiy jihatdan tahlil qilingan. Jamiyatdagi ijtimoiy tengsizlik, kommunikatsion madaniyat pastligi, oiladagi
tarbiya uslublari hamda raqamli muhit ta’siri bulling holatlarining shakllanishida asosiy omil sifatida ko‘rib chiqiladi. Empirik
tadqiqot ma’lumotlariga tayangan holda, bullingga duchor bo‘luvchi o‘quvchilarning ijtimoiy-psixologik xususiyatlari,
agressorlarning xulq-atvori dinamikasi, shuningdek kuzatuvchi sinfdoshlarning pozitsiyasi tahlil etiladi.
1. Goffman E. Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoy zhizni. – M., 2000.
2. Jo‘rayev Q. Psixologiyada hulk-atvor deviasiyalari. – Toshkent, 2021
3. O‘zbekiston Respublikasi Ma’lumot va axborot xavfsizligi to‘g‘risidagi Qonun, 2022.
4. Olweus D. Bulling at School: What We Know and What We Can Do. Blackwell Publishing, 1993.
5. Levin O. School Aggression and Social Groups. Moscow: Akademiya, 2019.
6. Yunusov A.B. O‘smir-yoshlarda ijtimoiy deviantlik holatlarining sotsiologik xususiyatlari. Sos.f.n. diss. – Toshkent: O‘zMU.
2004.
7. Madrahimov A.M O‘rta maktablarda o‘smirlar o‘rtasidagi zo‘ravonlik (bullying) holatlarini oldini olishning sotsiologik
tahlili Sots.f.f. d … diss. – Toshkent: DBA.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





