ВОЗМОЖНОСТИ И ПОЛИТИКА УЛУЧШЕНИЯ ДЕТЕЙ И ПОДРОСТКОВ С СДВГ В УЗБЕКИСТАНЕ
##submission.downloads##
Maqolada O‘zbekistonning ijtimoiy siyosati diqqat tanqisligi sindromi va giperaktivlik (DTSG) bo‘lgan o‘spirinlarning shaxsiy resurslarini rivojlantirish uchun muhim manba sifatida ko‘rib chiqiladi. Ushbu o‘smirlarning turmush sharoitlarini yaxshilash, ularni ijtimoiylashtirish va moslashtirishga qaratilgan davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashga alohida e’tibor qaratilmoqda. DTSG bo‘lgan o‘smirlarning shaxsiy resurslarini rivojlantirish, ta’lim darajasini oshirish, ijtimoiy moslashuv va mehnat integratsiyasi uchun qulay shart-sharoitlarni yaratishga yordam beradigan dasturlar va tashabbuslar tahlil qilinadi. Psixologik-pedagogik yordam, inklyuziv ta’lim, ijtimoiy himoya va ish bilan ta’minlash sohasidagi qo‘llab-quvvatlash choralari ko‘rib chiqilmoqda. Ijtimoiy siyosatda kompleks yondashuvning ahamiyati va alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan o‘smirlarni muvaffaqiyatli ijtimoiylashtirish uchun sharoit yaratishda davlatning roli ta’kidlanadi.
1. Абдурахманова, Ф. Р. (2021). Психологическая поддержка детей с особыми образовательными потребностями. — Ташкент: Издательство «ЗиЁ».
2. Джураев, С. Ш. (2020). Социальная адаптация подростков с СДВГ в условиях современной школы Узбекистана. — Ташкент: Ташкентский университет.
3. Камилова, Н. А. (2021). Роль инклюзивного образования в адаптации детей с СДВГ. — Ташкент: Узбекский институт социальных наук.
4. Махмудова, Г. С. (2022). Личностные ресурсы и социальная адаптация детей с СДВГ: Психологический аспект. — Ташкент: Издательство «Оксфорд».
5. Сабирова, И. С. (2021). Проблемы психоэмоциональной регуляции у подростков с СДВГ. — Ташкент: Психологический журнал Узбекистана.
6. Султанова, З. Б. (2022). Социальная поддержка молодежи с СДВГ в Узбекистане: Теория и практика. — Ташкент: Узбекистанский государственный университет.
7. Тураев М. И. (2021). Государственная программа поддержки детей с особыми образовательными потребностями в Узбекистане. — Ташкент: Министерство здравоохранения Республики Узбекистан.
8. Шарипова, Н. Н. (2022). Методы социальной адаптации подростков с СДВГ в Узбекистане. — Ташкент: Узбекский национальный университет.
9. Интернет-источники
10. Министерство здравоохранения Республики Узбекистан. (2023). Программа социальной защиты детей с особыми потребностями. Министерство здравоохранения Республики Узбекистан. https://www.health.uz/child-protection-program
11. Министерство народного образования Республики Узбекистан. (2023). Цифровые платформы для обучения детей с особыми потребностями. Министерство народного образования Республики Узбекистан. https://www.edu.uz/new-platforms
12. UzDaily. Социальная помощь детям с особыми образовательными потребностями в Узбекистане. UzDaily. https://www.uzdaily.uz
13. Инклюзивный подход к образованию: Какой должна быть школа для всех? – Новости Узбекистана – Газета.uz // https://www.gazeta.uz/ru/2024/09/06/education/ 14. https://president.uz/ru/lists/view/7629
Mulkiiyat (c) 2025 O‘zMU xabarlari

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





