O‘ZBEK TALABALARI MISOLIDA XITOY TILIDAGI “SHENGMU”, “YUNMU” TOVUSHLARNING O‘ZLASHTIRILISHI VA FONETIK INTERFERENSIYASI MASALALAR
##submission.versions##
- ##submission.versionIdentity##
- ##submission.versionIdentity##
##submission.downloads##
Maqolada xitoy tili fonetikasi o‘qitish masalalari, tovushlarni o‘rganishdagi muammolarini o‘rganishga bag‘ishlangan ilmiy tadqiqot natijalari haqida ma’lumot beriladi. Xitoy tili o‘zining shengmular (initsiallar) va yunmular (finallar: unli va undosh tovushdan tashkil etilgan bo‘g‘in yakuni) talaffuzdagi o‘ziga xos xususiyatlari bilan ajralib turadi. Bu, o‘zbek tilida so‘zlashuvchi talabalarda interferensiya sodir bo‘lishiga olib keladi, chunki talaffuzda farq mavjud. Tadqiqotlarda, talabalar xitoy tili tallaffuzidagi farqi va tallaffuzi jarayonini vizual tarzda ifodalovchi matematik modellar, kuzatuvlar orqali ko‘rib chiqiladi, tahlil natijalari va xulosa va takliflar berilgan.
1. Белдиян В. М. Научно-методологические проблемы преподавания фонетики современного русского языка. — Ташкент: Фан, 1980. — 171 с.
2. Mahmudov, Q. O‘zbek tilining tarixiy fonetikasi .Toshkent: Fan, 2006. 168 b.
3. Mirtojiyev, M. M. O‘zbek tili fonetikasi. Toshkent: Fan, 2013. 422 b.
4. Малых, О. А. . Формирование фонологической компетенции студентов в условиях учебного трилингвизма (китайский язык, языковой вуз) Автореф.дис….д-ра пед.наук. Москва-2016 – 24 с; 5. Колесникова А.Н «Модель оптимизации обучения практической фонетике языковом вузе на базе мультимедийных технологий (английский язык)» Автореф.дис….д-ра пед.наук.- Москва-2016 – 26 с
6. Odinye, S. “Phonology of Mandarin Chinese: Pinyin vs. IPA.” Quarterly Journal of Chinese Studies, no. 4, 2015, p. 51.
7. IPA Chart with Sounds – International Phonetic Alphabet Sounds
8. Zhao, Tianhui, Liao, Jinxiang, Liu, Zhangcai. “Uzbekistan International Students’ Acquisition of Basic Mandarin Vowels: An Experimental Study.” Modern Linguistics (现代语言学), vol. 11, no. 10, 2023, pp. 4610–4617, doi:10.12677/ML.2023.1110618.
9. Zheng, Xianlang, Gao Song. “A Study of Chinese Phonetic Learning Errors of Central Asian Students with Zero-based Chinese Proficiency.” Transactions on Comparative Education, vol. 6, no. 3, 2024, pp. 117–126. doi:10.23977/trance.2024.060316.
10. Рахматуллаева, Дилшада Маратовна. “汉语语音及它的教学问题 (乌兹别克斯坦学生为例).” Современные востоковедческие исследования 3.1 (2021): 6-13.
11. https://www.newconceptmandarin.com/chinese-pronunciation/
12. Sayyora A. Nazarova. “On the issues of overcoming interlingual and intralingual interference in teaching Chinese to students: lexical and grammatical aspect” Modern oriental studies, vol. 3, no. 3, 2021, pp. 401-409. doi:10.24412/2686-9675-3-2021-401-409
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





