EHTIYOJLARGA YOʻNALTIRILGAN OCHIQ ONLAYN ASINXRON KURSLARNI TASHKIL ETISH TEXNOLOGIYALARI
##submission.downloads##
Maqolada oliy taʼlim muassasalari pedagog kadrlarining raqamli kompetentliklarini rivojlantirishga yoʻnaltirilgan ochiq onlayn asinxron kurslarni tashkil etishning ilmiy-metodik asoslari va texnologiyalari koʻrib chiqiladi. Tadqiqotda SMART-malaka oshirish tizimi, HyFlex gibrid taʼlim modeli va konnektivistik yondashuv asosida ishlab chiqilgan algoritm taqdim etiladi. Sunʼiy intellekt va maʼlumotlar tahlili texnologiyalaridan foydalangan holda pedagoglarning individual ehtiyojlariga moslashtirilgan taʼlim jarayonining samaradorligi oshiriladi. Pilot test natijalari raqamli kompetentlik darajasining oʻsishi va pedagoglarning motivatsiyasi ortishini tasdiqlaydi. Ushbu yondashuv taʼlim tizimining raqamli transformatsiyasiga hissa qoʻshadi.
1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentning 2022-yil 22-avgustdagi “2022-2023-yillarda axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasini yangi bosqichga olib chiqish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PQ-357-sonli Qarori // QMMB: 07/22/357/0763-son 23.08.2022-y.
2. Adashboyev Sh.M. Masofadan oʻqitish taʼlim texnologiyalari orqali oliy taʼlim muassasalarining rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish kurslarini tashkil etish // Pedagogik mahorat. – Buxoro: 2017. – № 4. – B. 31-35 (13.00.00 №23)
3. Adashboev, Sh. (2022). Pedagogical design in the digital educational environment // Pedagogical sciences and teaching methods: a collection scientific works of the International scientific conference. 15 January, 2022. – Copenhagen:
4. Begimqulov U.Sh. Pedagogik taʼlim jarayonlarini axborotlashtirishni tashkil etish va boshqarish nazariyasi va amaliyoti: Ped.fan.dok… diss. avtoref. -T., 2007. -42 b.
5. Ibraymov A.Ye. Prokuratura organlari xodimlarining malakasini oshirishni masofaviy va aralash shakllar asosida takomillashtirish (raqamlashtirilgan pedagogik dizayn vositalari misolida) // Ped. fan.fal. dok. (DSc)... diss. avtoref. – Toshkent, 2022. – 71 b.
6. Koehler, M. J., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)? Journal of Education, 193(3), 13–19. doi:10.1177/002205741319300303.
7. Matukhin D., Bolgova D. (2015). Learner-centered Approach in Teaching Foreign Language: Psychological and Pedagogical Conditions. Procedia — Social and Behavioral Sciences. 206. 148-155. 10.1016/j.sbspro.2015.10.044.
8. Maxwell A. Mobile learning for undergraduate course through interactive apps and a novel mobile remote shake table laboratory (Conference Paper) : Мобильное обучение для курса / A. Maxwell, Z. Jiang, C. Chen // Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. – 2017. – Vol. 24. – June. – (2017124th ASEE Annual Conference and Exposition; Columbus; United States; 25 June 2017 до 28 June 2017; Код 129594).
9. Возгова З. Андрагогический подход и система непрерывного профессионального развития научно-педагогических работников // Европейское обозрение общественных наук. – 2016. – Т. 3, № 1. – С. 48-59. – EDN VKIPJV.
10. Ефимова, О. Г. Цифровая образовательная среда как условие развития иноязычной аудиовизуальной компетенции / О. Г. Ефимова // Актуальные проблемы педагогики и психологии: вызовы ХХI века : Cборник научных трудов. Том Выпуск 6. – Москва : Общество с ограниченной ответственностью «Издательско-торговый Дом «ПЕРСПЕКТИВА», 2022. – С. 143-147. – EDN PAMZDW.
11. Итинсон К.С. Коннективизм — обучение в цифровую эпоху // Baltic Humanitarian Journal. 2021. Т. 10. № 4(37). – С.96-98.
12. Абдуллаев Т.П. Государственная программа "Год молодежи" — важный этап в реализации государственной молодежной политики / Т. П. Абдуллаев, О. А. Раджабов // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Познание. – 2016. – № 2(53). – С. 36-38. – EDN VQGQWX. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=25693738.
13. Ибрагимов А. А. Тингловчиларнинг мустақил билим олиши ижтимоий-педагогик муаммо сифатида // Современное образование (Узбекистан). 2015. №12.
14. Калинкина Е.Г. Опережающее развитие образования как фактор повышения конкурентоспособности в информационном обществе // Вестник
15. Талай Ю.В. Соотношение понятий информационной и цифровой компетентности / Ю.В. Талай // Репозиторий Белорусского государственного педагогического университета. URL: https://elib.bspu.by/bitstream/doc/47193/3.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





