ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ ФОРМИРОВАНИЯ МЕДИА ГРАМОТНОСТИ В СИСТЕМЕ ПОДГОТОВКИ БИБЛИОТЕЧНЫХ СПЕЦИАЛИСТОВ
##submission.downloads##
Maqola kutubxonalar orqali media va axborot savodxonligini shakllantirish bo‘yicha xalqaro tajribani tahlil qilishga bag‘ishlangan. Unda Avstraliya, Finlyandiya, Fransiya va AQSh misolida kutubxonalar ta’limiy va ma’rifiy dasturlarda faol ishtirok etayotgani ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot taqqoslamali tahliliy usulga asoslangan bo‘lib, bu yondashuv asosiy tendensiyalar va ilg‘or tajribalarni aniqlash imkonini berdi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, kutubxonalar ta’lim muassasalari va jamiyat o‘rtasida muhim vositachi sifatida faoliyat yuritib, tanqidiy fikrlash hamda raqamli kompetensiyalarni rivojlantirishga hissa qo‘shadi. Tadqiqotda xalqaro tajribani O‘zbekiston sharoitiga moslashtirish va media hamda axborot savodxonligini rivojlantirish bo‘yicha milliy strategiyani ishlab chiqish zarurligi ta’kidlanadi.
1. Указ Президента Республики Узбекистан, от 29.04.2019 г. № УП-5712
2. Указ Президента Республики Узбекистан, от 02.03.2020 г. № УП-5953
3. Ganieva B., Jorakhonova Kh, Usmanova N., Umaralieva F. Analysis of Scientific Research in the Library Sphere// ENVIRONMENT. TECHNOLOGY. RESOURCES. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. – 2025. – Vol. 1. – P. 229–234.
4. ЮНЕСКО.Учебный курс по медиа- и информационной грамотности для преподавателей. — Париж: ЮНЕСКО, 2011. — 202 с.
5. Christ, William & Potter, W. (2006). Media Literacy, Media Education, and the Academy. Journal of Communication. 48. 5 - 15. 10.1111/j.1460 2466.1998.tb02733.x.
6. Хоббс, Р., Моен, М., Тан, Р. и Стегер, С. (2022). Оценка внедрения методов обучения медиаграмотности в школах: точки зрения заинтересованных сторон сообщества. Обучение, медиа и технологии, 49(2), 170–185. https://doi.org/10.1080/17439884.2022.2151621
7. Usmanova N., Ganieva B., Umaralieva F., Jorakhonova Kh. Basics of Media Literacy Formation for Library Specialists//ENVIRONMENT. TECHNOLOGY. RESOURCES. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. – 2025. – 8 июня.
8. Bazarkina D. Yu. (2016) Elementy mediaobrazovaniya v evropeiskoi sisteme predotvrashcheniya ekstremizma i terrorizma [Elements of media education in the European system for the prevention of extremism and terrorism]. Media. Informatsiya. Kommunikatsiya [Media. Information. Communication], 17, pp. 37-43.
9. Gudilina S. I., Lomakina T. Yu. (2016) Kompetentnostnyi podkhod v professional'nom obuchenii v aspekte mediaobrazovaniya [Competency-based approach in vocational training in the aspect of media education]. Media. Informatsiya. Kommunikatsiya [Media. Information. Communication], 18, pp. 86-90.
10. Media Literacy Now [Электронный ресурс]. – Watertown, MA: Media Literacy Now.
11. Zhilavskaya I. V. (2019) Mediino-informatsionnaya gramotnost' i mediaobrazovanie grazhdan [Media and information literacy and media education of citizens]. Mezhdunarodnye otnosheniya i obshchestvo [International Relations and Society], 1 (4), pp. 14-18.
12. Баррио, А., & Бурдэ, Ж. (2020). Уровни компетенций EMI. Documentation & Bibliotheques, 66(4)
13. Сцена на экране библиотеки: Кино- и медиаграмотность в школах, колледжах и сообществах. Иллюстрированное издание Рене Хоббс (автор), Лиз Делориерс (автор), Пэм Стигер (автор)
14. Рахимова, Ф. Н. Мультимедиа воситалари асосида талабаларнинг ижтимоий педагогик фаолиятини такомиллаштириш: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Рахимова Ферузa Нажмиддиновнa. – [Ташкент], [2022].
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





