OLIY TA’LIMDA MATEMATIKA FANINI O‘QITISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR VA INTERAKTIV PLATFORMALARDAN FOYDALANISH SAMARADORLIGI
Ushbu maqolada oliy ta’lim tizimida matematika fanini o‘qitishda raqamli texnologiyalar va interaktiv platformalardan
foydalanishning nazariy asoslari, amaliy ahamiyati va pedagogik samaradorligi tahlil qilinadi. Matematika fani o‘zining mantiqiy
va abstrakt tabiati bilan ajralib turadi, shu bois uni o‘qitishda raqamli vositalardan foydalanish o‘quv jarayonining sifatini oshirishga
xizmat qiladi. Tadqiqotda GeoGebra, Desmos, Moodle, Khan Academy, Google Classroom kabi platformalarning o‘qitish
jarayoniga ta’siri o‘rganilib, ularning O‘zbekiston oliy ta’lim tizimida qo‘llanilish tajribasi yoritiladi. Shuningdek, raqamli
ta’limning talabalar motivatsiyasi, mustaqil fikrlash va ijodiy yondashuvni shakllantirishdagi o‘rni ilmiy tahlil qilinadi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 28-apreldagi “Raqamli O‘zbekiston – 2030” konsepsiyasi.
2. UNESCO (2021). Digital Learning and Education Transformation Report. Paris.
3. Anderson, T. & Dron, J. (2020). Teaching in the Digital Age: Online Learning in Mathematics. Routledge.
4. Mishra, P. & Koehler, M.J. (2019). TPACK Framework in Mathematics Education. Springer.
5. Karimova, Z. (2022). Masofaviy ta’limda matematika fanining innovatsion metodlari. Pedagogika va psixologiya jurnali,
№2.
6. Yuldashev, B. (2023). Oliy ta’limda interaktiv texnologiyalar asosida matematika o‘qitish tajribasi. Ta’lim va innovatsiyalar
jurnali, №3.
7. GeoGebra Global (2023). Interactive Mathematics Tools for Education.
8. Khan Academy (2022). Interactive Platforms and Mathematics Learning Efficiency. California: KA Research Group.
9. Azizov, A. (2021). Raqamli ta’lim muhitida o‘qituvchining zamonaviy roli. Toshkent: Fan nashriyoti.
10. Hennessy, S. (2018). Pedagogical Strategies for Digital Learning in Higher Mathematics. British Journal of Educational
Technology, 49(5), 982–995.
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





