PRODUCTIVE USE OF ROLE PLAY TO FORMATION OF DIALOGICAL ENGLISH SPEECH SKILLS IN SCHOOLCHILDREN

  • Maryash JOLLIBEKOVA Berdax nomidagi KDU fakultetlararo chet tili kafedrasi dotcenti, PhD
Keywords: role-playing game, motivation, education, orientation, training, methodology.

Abstract

The article “Productive use of role-playing games to develop dialogic English speech skills in schoolchildren” explores methods of using role-playing games in the educational process to develop dialogic English speech skills in schoolchildren. The authors consider the effectiveness of this approach and offer practical recommendations for organizing lessons using role-playing games. The results of the study allow us to conclude that this method has a positive impact on the level of language proficiency of students.

References

1. Аникеева Н. П. Воспитание детей игрой. – Москва: Просвещение, 1987. – 29 с.
2. Выготский Л. С. Игра и её роль в психическом развитии ребенка // Вопросы психологии. – 1966. – № 6. – С. 41– 47.
3. Колесникова О. А. Ролевые игры в обучении иностранным языкам // Иностранные языки в школе. – 1989. – № 4. – С. 14-16.
4. Машарипова С. Т. Основы обучения союзам русского языка в каракалпакской школе //Интернаука. – 2023. – Т. 17. – С. 32.
5. Немов Р. С. Психология. – Москва: Издательство ВЛАДОС ИМПЭ им. А. С. Грибоедова, 2001. – Том 1. – 688 с.
6. Рабинович Ф. М. Ролевая игра – эффективный прием обучения говорению. – Москва: Просвещение, 1983. – 68 с.
7. Стронин М. Ф. Обучающие игры на уроках английского языка. Москва: Просвещение, 1984. – 68 с.
8. Свободная энциклопедия Википедия, статья «Компьютерная обучающая программа» [Электронный ресурс]. Режим доступа://https://ru.wikipedia.org/wiki/ (дата обращения: 21.02.2020).
9. Эльконин Д. Б. Психология игры. Москва: Просвещение, 1978 – 14 с.
10. Хошмуратова И. П. Приемы развития речи учащихся на основе пословиц и поговорок на уроках русского языка //Интернаука. – 2023. – Т. 17. – С. 38.
Published
2024-03-16
How to Cite
Maryash JOLLIBEKOVA. (2024). PRODUCTIVE USE OF ROLE PLAY TO FORMATION OF DIALOGICAL ENGLISH SPEECH SKILLS IN SCHOOLCHILDREN. News of the NUUz, 1(1.3.1), 105-108. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1.1499