LANGUAGE ACQUISITION THROUGH ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Abstract
This article provides a comprehensive review of the current state of research in language acquisition through artificial intelligence. It explores various AI techniques, including new technology, natural language processing, and neural networks, and their applications in language learning systems. Additionally, this paper discusses the challenges and opportunities associated with using AI for language acquisition and outlines future directions for research in this burgeoning field.
References
2. Salam, N., & Hafidi, M. Artificial Intelligence in Second Language Learning: A Review of Recent Research and Future Directions. Language Learning & Technology, 23(3), 2019. P. 1-17.
3. Tang, G., & Li, X. Artificial Intelligence in Language Learning: A Systematic Review and Meta-Analysis of Empirical Studies. Computer Assisted Language Learning, 33(5-6), 2020. P. 597-621.
4. Chen, Y., & Juffs, A. Artificial Intelligence and Language Learning: Promises and Pitfalls. Language Learning & Technology, 24(2), 2020. P. 1-16.
5. Liu, C., & Brainerd, S. The Role of Artificial Intelligence in Language Learning: A Review of Current Applications and Future Directions. TESOL Quarterly, 53(2), 2019. P. 469-482.
6. Шафиева Э. Ш., Исаева Т. Е. Использование искусственного интеллекта в образовательном процессе высших учебных заведений (на примере обучения иностранным языкам) // Общество: социология, психология, педагогика. 2020. № 10 (78). Краснодар : Издательский дом «ХОРС». P. 84-89.
7. Костюкович Е. Ю. Применение искусственного интеллекта в обучении английскому языку в вузе // Современное педагогическое образование : сб. статей. №1, 2023. Москва : ООО «Русайнс». P. 492–495.
8. Котенко В. В., Луценко Н. О. Перспективы применения технологий искусственного интеллекта на начальном этапе изучения иностранного языка в неязыковом вузе // Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2020. №4 (182). Санкт-Петербург : Национальный гос. ун-т им. П.Ф. Лесгафта. P. 231–235.