PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS THAT FORM PROFESSIONAL IDENTITY IN FUTURE EDUCATORS
Abstract
The cited article describes the analysis of psychological characteristics that form the professional identity of future pedagogues. Also, attention was paid to the specific aspects of the formation of professional identity in future pedagogues. The psychological characteristics of the subject in the formation of professional identity are also analyzed through modern professional approaches.
References
Никитин Э.М., Ситник А.П. Повышение квалификации учителей в 2030-е годы XX века // Методист. 2003, – №6. – С. 2 – 8.
Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя М.: МПСИ, "Флинта", 1998. – С.79.
Е.В. Руденский Е.В. Социально-психологические деформации личности учителя // Мир психологии 1999, № 2. С. 169 - 174.
Маркова А.К. Психология профессионализма. М.: Международный гуманитарный фонд Знание, 1996. – С.49.
Анцупов, А.Я. Понятийная схема описания психологического явления. / А. Я. Анцупов // Психология обучения. – 2017. – № 7. – С. 86-93.
Ulrich G. The professional identity of the human rights field officer. – Routledge, 2016. – С. 103.
Сыманюк Э.Э. Профессионально обусловленные деструкции педагогов // Мир психологии 2004, № 3. С. 202-207.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.