TECHNOLOGIES OF USING COMPUTER GAMES IN THE EDUCATIONAL PROCESS AND THEIR DEVELOPMENT

  • Nigora SODIKOVA Manzura XASHIMXODJAEVA Toshkent amaliy fanlar universiteti katta o‘qituvchisi
Keywords: computer games, software development technologies.

Abstract

The paper describes different computer games and their classification as well as games examples of each class are outlined. The basic technologies used for game development are discussed and the results of their comparative analysis are shown.

References

Зайцева Л.В. Технология разработки адаптивных электронных учебных курсов для компьютерных систем обучения // Международный электронный журнал "Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society)" – 2008.

Szilagyi I., Roxin I. Model for Active Semantic Learning System // Proceedings of the IADIS International Conference elearning 2010. – Volume 2. – Freiburg, Germany. July 26-29, 2010. – pp. 247 – 250

Шабалина О.А. Применение компьютерных игр для обучения разработке программного обеспечения // Открытое образование. – № 6 – 2010. – С. 19-26.

И.Алдашев. Использовать специфические свойства компьютера, позволяющие индивидуализировать учебный процесс и обратиться к принципиально новым познавательным средствам. "Экономика и социум" №6(73) 2020 www.iupr.ru

Yuldashev, U.A., Xudoyberdiev, M.Z., &Axmedov, T.B. (2021). O‘quv jarayonining sifatini oshirishda zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish. //Academic research in educational sciences, 2(3), 1262-1268.

Published
2024-10-04
How to Cite
Manzura XASHIMXODJAEVA, N. S. (2024). TECHNOLOGIES OF USING COMPUTER GAMES IN THE EDUCATIONAL PROCESS AND THEIR DEVELOPMENT . News of the NUUz, 1(1.6), 176-178. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.6.3886