TECHNOLOGIES OF USING COMPUTER GAMES IN THE EDUCATIONAL PROCESS AND THEIR DEVELOPMENT
Abstract
The paper describes different computer games and their classification as well as games examples of each class are outlined. The basic technologies used for game development are discussed and the results of their comparative analysis are shown.
References
Зайцева Л.В. Технология разработки адаптивных электронных учебных курсов для компьютерных систем обучения // Международный электронный журнал "Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society)" – 2008.
Szilagyi I., Roxin I. Model for Active Semantic Learning System // Proceedings of the IADIS International Conference elearning 2010. – Volume 2. – Freiburg, Germany. July 26-29, 2010. – pp. 247 – 250
Шабалина О.А. Применение компьютерных игр для обучения разработке программного обеспечения // Открытое образование. – № 6 – 2010. – С. 19-26.
И.Алдашев. Использовать специфические свойства компьютера, позволяющие индивидуализировать учебный процесс и обратиться к принципиально новым познавательным средствам. "Экономика и социум" №6(73) 2020 www.iupr.ru
Yuldashev, U.A., Xudoyberdiev, M.Z., &Axmedov, T.B. (2021). O‘quv jarayonining sifatini oshirishda zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish. //Academic research in educational sciences, 2(3), 1262-1268.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.