INNOVATIVE FORM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF THE SCHOOL TEACHER (IN THE CASE OF SUPERVISION)

  • A’lamjon IBRAGIMOV Samarqand viloyati pedagogik mahorat markazi direktori, pedagogika fanlari doktori, dotsent
Keywords: Innovative activity, supervision, supervisor, professional development, continuous professional development, consultation.

Abstract

This article highlights the need to introduce innovative forms of continuous professional development, particularly for general secondary school teachers. It also highlights the content, essence, and conditions of this organization. Also, supervision was considered a means of ensuring teachers' continuous professional development through the effective use of their internal potential in improving their professional competence, based on their personal experiences, and the development of interpersonal skills.

References

Лавринович Е.В., Молостова А.Н. Супервизия при подготовке ведущих психологических тренингов // Консультативная психология и психотерапия. – 2011. - № 4(71). – С. 58-68.

Мартинсоне К.Э., Михайлов И.Я., Закрижевска М. Проблема подготовки супервизора в Латвии // Problems of education in the 21st centry. – 2008. - № 6. – С. 211-216.

Научно-методическое сопровождение персонала школы: педагогическое консультирование и супервизия (монография) // Под редакцией М.Н.Певзнера, О.М.Зайченко. – Великий Новгород: НовГУ им. Ярослава Мудрого; Институт образовательного маркетинга и кадровых ресурсов, 2002. – 316 с.

Ускова С.А. Сопровождение как базовая категория современной педагогики: теоритическое обоснование // Человек и образование. – 2013. - № 2 (35). – С. 84-88.

Хопкинс П., Шохет Р. Супервизия. Индивидуальный, групповой и организационный подходы. – СПб.:Речь, 2002. -236 с.

Яковлев Е.В., Яковлева Н.О. Супервизиякак педагогический феномен // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. – 2015. - № 10. –С.9-13.

Published
2024-10-29
How to Cite
IBRAGIMOV, A. (2024). INNOVATIVE FORM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF THE SCHOOL TEACHER (IN THE CASE OF SUPERVISION) . News of the NUUz, 1(1.10.1), 93-94. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.10.1.4757