THE ROLE AND IMPORTANCE OF NATIONAL EDUCATION AND VOCATIONAL REFORMS IN IMPROVING THE KNOWLEDGE AND OUTLOOK OF YOUNG PEOPLE
Keywords:
National education, youth potential, vocational education, educational reforms,
Abstract
Today, reforms in education and profession are being carried out on a large scale in our country. In the article, opinions on the role and importance of national education and vocational reforms in improving the knowledge and worldview of young people were put forward and socio-philosophical analysis was made.
References
1. Маҳмудова Г.Т. Туркистонда жадидчилик ҳаракати ва унинг ахлоқий-эстетик фикр тараққиётига таъсири: Дис ...фалс. фан. ном. –Тошкент: И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -136 б.
2. Маҳмудова Г. Жадидизм ва Туркистонда ахлоқий-эстетик фикр тараққиёти. –Тошкент: “DАVR PRESS”, 2006.
3. Мадаева Ш.О. Абдурауф Фитратнинг ижтимоий-фалсафий қарашлари: Автореф. дис. ... фалс. фан. ном. –Тошкент: ЎзРФА И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -27 б.
4. Очилова Б.М. Аждодлар меросига ихлосмандлик ва шахс маънавий-ахлоқий камолоти. Автореф. дис. ... фал. фан. докт. –Тошкент: ЎзМУ, 2005. – 44 б.
5. Terhart, E. Berufsbiographie von Lehrerinnen und Lehrer / E. Terhart // Padagogik. – 1997. – Ig. 49, № 4.
6. Мирзиёев Ш.М. Миллий тараққиёт йўлимизни қатъият билан давом эттириб, янги босқичга кўтарамиз. 1-жилд.-Тошкент: Ўзбекистон, 2017. -592 б.
7. Тагунова, И. А. (2015). Базовые понятия современных западных теорий обучения и воспитания. Известия Российской академии образования, (3), 55-71.
8. Dubs, R. (1995). Konstruktivismus: einige Überlegungen aus der Sicht der Unterrichtsgestaltung. Zeitschrift für Pädagogik, 41(6), 889-903.
9. Hofstede G. (1996). Тhe nation-state as a source of common mental programming: Similarity a differences across Eastern a. Western Europe. The Future of the nation-state. 19-49.
10. Кравченко А.И. Культурология: Словарь. –М.: Академический проект, 2000.
2. Маҳмудова Г. Жадидизм ва Туркистонда ахлоқий-эстетик фикр тараққиёти. –Тошкент: “DАVR PRESS”, 2006.
3. Мадаева Ш.О. Абдурауф Фитратнинг ижтимоий-фалсафий қарашлари: Автореф. дис. ... фалс. фан. ном. –Тошкент: ЎзРФА И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -27 б.
4. Очилова Б.М. Аждодлар меросига ихлосмандлик ва шахс маънавий-ахлоқий камолоти. Автореф. дис. ... фал. фан. докт. –Тошкент: ЎзМУ, 2005. – 44 б.
5. Terhart, E. Berufsbiographie von Lehrerinnen und Lehrer / E. Terhart // Padagogik. – 1997. – Ig. 49, № 4.
6. Мирзиёев Ш.М. Миллий тараққиёт йўлимизни қатъият билан давом эттириб, янги босқичга кўтарамиз. 1-жилд.-Тошкент: Ўзбекистон, 2017. -592 б.
7. Тагунова, И. А. (2015). Базовые понятия современных западных теорий обучения и воспитания. Известия Российской академии образования, (3), 55-71.
8. Dubs, R. (1995). Konstruktivismus: einige Überlegungen aus der Sicht der Unterrichtsgestaltung. Zeitschrift für Pädagogik, 41(6), 889-903.
9. Hofstede G. (1996). Тhe nation-state as a source of common mental programming: Similarity a differences across Eastern a. Western Europe. The Future of the nation-state. 19-49.
10. Кравченко А.И. Культурология: Словарь. –М.: Академический проект, 2000.
Published
2024-03-18
How to Cite
Xushnudjon URINOV. (2024). THE ROLE AND IMPORTANCE OF NATIONAL EDUCATION AND VOCATIONAL REFORMS IN IMPROVING THE KNOWLEDGE AND OUTLOOK OF YOUNG PEOPLE. News of the NUUz, 1(1.3.1), 214-218. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1.1550
Section
Articles