INDIVIDUAL CHARACTERISTICS AND LANGUAGE SKILLS: KEY TO EFFECTIVE FOREIGN LANGUAGE LEARNING
Abstract
The article explores the psycholinguistic ideas of A. A. Leontiev, one of the leading psychologists of the 20th century, in the field of foreign language education. The ideas of A. Leontyev have a deep psycholinguistic meaning and can be used to develop effective methods of teaching foreign languages. This is intended for foreign language teachers interested in psycholinguistics, foreign language learning and teaching methods
References
Залевская А.А. Введение в психолингвистику. – М.: Российск. гос. гуманит. ун-т, 2000. – 382 с.
Залевская А.А. Вопросы теории овладения вторым языком в психолингвистическом аспекте. – Тверь: ТвГУ, 1996. – 196 с.
Леонтьев А.А. Психолингвистика в овладении языком // Основы психолингвистики. – М.: Смысл, 1999. – С. 218228
Леонтьев А.А. Психологические основы наглядности в учебнике иностранного языка // Язык и речевая деятельность в общей и педагогической психологии: Воронеж: НПО «МОДЭК», 2001. – С. 293-294..
Тылец В.Г. Психолингвистические концепции обучения и овладения иностранным языком как источник научного психологического знания. Журнал, Известия Южного федерального университета. 2005 г стр. 193.
Тылец В.Г. Психолингвистические концепции обучения и овладения иностранным языком как источник научного психологического знания. http:psiholingvisticheskie-kontseptsii-obucheniya-i-ovladeniya-inostrannym-yazykom-kakistochnik-nauchnogo-psihologicheskogo-znaniya.pdf дата обращения 25.12.2023
Toshboyeva B. (2019) Selecting teaching approaches in teaching English to young learners. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol, 7(12).
Toshboyeva B.O. Pedagogical approaches to early foreign language teaching. IBAST | Volume 3, Issue 11, November, 2023.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.