DEVELOPING FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S INTERCULTURAL COMPETENCE
DOI:
https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.10.4434Keywords:
Innovative approaches, assimilation, non-verbal, verbal, cross-cultural.Abstract
Globalization is changing every aspect of human life and the lives of individual countries. As a result, there are new requirements for training foreign language and culture teachers. These teachers must encourage students to become familiar with other cultures and to understand the world in all its diversity while also helping to preserve their own national and ethnic cultures, languages, and customs. The essay goes over a few methods for helping aspiring foreign language instructors develop their intercultural competency.
References
Халеева И.И. Интеркультура - третье измерение межкультурного взаимодействия // Актуальные проблемы межкультурной коммуникации. М., 1999.
Тарасов Е.Ф. Межкультурное общение - новая онталогия анализа языкового сознания // Этнокультурная специфика языкового сознания. М., 1996.
Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово, 2000.
Бердичевский А.А. Содержание обучения иностранному языку на основе базовой культуры личности // Иностранный язык в школе. 2004. № 2.
Hall E. Beyond Culture. N. Y., 1976.