BIOLOGIYA TA’LIMINI KOMPETENSIYAVIY YONDASHUV ASOSIDA TASHKIL ETISHNING DIDAKTIK TA’MINOTINI TAKOMILLASHTIRISH

  • Sayyora HAYTBAYEVA Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti tadqiqotchisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1.1568
"Kalit so‘zlar" : Kompetensiyaviy yondashuv, biologiya ta’limi, innovatsiyaon texnologiyalar, innovatsion o‘qitish, umumta’lim maktablari, ilmiy savodxonlik kompetensiyasi, amaliy kompetensiyalar, axborotlar bilan ishlash kompetensiyasi, o‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyasi.

"Maqola"

Imlakatimizda ta’lim tizimini zamonaviy rivojlanish tendensiyalariga moslashtirish, ta’lim jarayonlariga innovatsion o‘qitish texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha keng ko‘lamli islohatlar amalga oshirilmoqda. Umumiy o‘rta ta’lim fanlarini o‘qitishning uzluksizligi va izchilligini ta’minlash, zamonaviy o‘qitish metodologiyasini ishlab chiqish, umumta’lim fanlarini o‘qitishni kompetensiyaviy yondashuv asosida takomillashtirish hamda o‘quvchilarning kompetenlik darajasini rivojlantirish masalalari davlat siyosati darajasiga ko‘tarildi. Kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan ta’lim o’quvchilarni o’zlashtirilgan axborotlarni o’quv va hayotiy faoliyat turlarining standart va nostandart vaziyatlarida qo’llay olishga tayyorlashi bilan harakterlanadi. Ushbu maqolada umumta’lim maktablari biologiya ta’limi kompetensiyaviy yondashuvlar asosida tashkil etish hamda didaktik ta’minotini takomillashtirish masalalari yoritilgan.

actic support.

References

1. Musurmanova O. “Ta’lim menejerining kasbiy kompetentligi v akreativligi” modulining o‘quv-uslubiy majmuasi. – T.: BIMM, 2015. – 288 b.
2. Иноятов У.И. Теоритические и организatsiонного-методические основq управления и контроля качества образования в профессиналном колледже: дисс.докт.пед. наук : 13.00.01 / У.И.Иноятов; Ташкент, 2003. – 236 с.
3. Muslimov N.A., Urazova M.B., Eshpulatov Sh.N. Kasb ta’limi o‘qituvchilarining kasbiy kompetenligini shakllantirish texnologiyasi. – T.: Fan va texnologiya, 2013. – 160 b.
4. Xodjayev B.X. Umumta’lim maktabi o‘quvchilarida mustaqil fikrlashni shakllantirishning didaktik asolari (5-7 sinf tarix darslari misolida): pedagogika fanlari nomzodi. ...diss. – T., 2009. – 172 b.
5. Mirsoliyeva M.T. Oliy ta’lim muassasalarida rahbar va pedagog kadrlarning kasbiy kompetenligini rivojlantirish mexanizmlarini takomillashtirish: pedagogika fanlari bo‘yicha fan doktori (DSc). ... diss. – Toshkent: 2007. – 357 b.
6. Лебедев О.Е. Воспитание в школе: диалектика прошлого и будущего. - Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский Гуманитарный университет профсоюзов, 2022.
7. Tolipova J.O. Oliy ta’limda biologiya fanlarini o‘qitish metodikasi. O‘quv-uslubiy majmua. Toshkent-2016 y.
8. Azimov I.T. Biologiya o‘qitish metodikasi. Pedagogika oliy o‘quv yurtlari “Biologiya” ta’lim yo‘nalishi talabalari uchun o‘quv qo‘llanma. “Mahalla va oila nashriyoti”. Toshkent-2023. 64-66-b.
9. Malcoln, Shirley, Cetto, A. M., Dickson, D., Gaillard, J., Schaeffer, D. & Yves Quere. (2002). Science Education and CapacityBuilding for Sustainable Development. ICSU Series on Science for Sustainable Development no. 5. 31 p.
10. Tabiiy fanlar bo‘yicha umumiy o‘rta ta’limning Milliy o‘quv dasturi. 2020-yil. 6-7 b.
11. Incheon Declaration / Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelonglearning for all-4-5. http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002338/233813m.pdf.
Nashr qilingan
2024-03-19