SIYOSIY DISKURSDA MANIPULYATIV BELGILAR (INGLIZ VA O‘ZBEK GAZETALARI MISOLIDA)

  • Saodat SAIDNAZAROVA O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti mustaqil izlanuvchisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.6.3901
"Kalit so‘zlar" : manipulyativ belgilar, siyosiy nutq, ingliz gazetalari, o‘zbek gazetalari, kontent tahlili, til, tasvir, ramka yaratish texnikasi, jamoatchilik fikri, madaniy farqlar, lingvistik farqlar, siyosiy xabarlar, simvolizm

"Maqola"

Siyosiy nutqda manipulyativ belgilardan foydalanish jamoatchilik fikrini shakllantirish va idroklarga ta’sir o‘tkazishda muhim rol o‘ynaydi. Ushbu maqola ingliz va oʻzbek gazetalariga misol tariqasida eʼtibor qaratib, siyosiy nutqda manipulyatsiya belgilaridan foydalanishni tahlil qilishga qaratilgan. Ushbu gazetalarda qo‘llanilgan til va tasvirlarni o‘rganish orqali ushbu tadqiqot siyosiy ishtirokchilar tomonidan jamoatchilik fikrini o‘zgartirish va ularning kun tartibini ilgari surish uchun qo‘llaydigan strategiyalarni aniqlashga intiladi. Maqolada siyosiy nutqda qo‘llaniladigan manipulyativ belgilarni aniqlash va tahlil qilish uchun sifatli kontent tahlili yondashuvi qo‘llaniladi. Yangilik maqolalari va fikr-mulohazalarida qo‘llaniladigan til, tasvir va ramka usullarini o‘rganish orqali tadqiqot ushbu belgilar orqali yetkazilgan asosiy xabarlar va qadriyatlarni ochishga qaratilgan. Bundan tashqari, maqola siyosiy nutqdagi potentsial madaniy va lingvistik farqlarni o‘rganish uchun ingliz va o‘zbek gazetalarida manipulyatsiya belgilaridan foydalanishni taqqoslaydi. Turli jamiyatlar va tillar siyosiy xabarlarni qanday qurishi va yetkazishini o‘rganib, ushbu tadqiqot jamoatchilik fikrini shakllantirishda manipulyativ belgilarning rolini tushunishimizni chuqurlashtirishga intiladi.

References

Van Deyk, T. A. (2006). Nutq va manipulyatsiya. Discourse & Society, 17(2), 359-383.
2. Fairclough, N. (1995). Media nutqi. London: Arnold.
3. Chilton, P. (2004). Siyosiy nutqni tahlil qilish: nazariya va amaliyot. London: Routledge.
4. Vodak, R. va Meyer, M. (Tahrirlar). (2009). Tanqidiy nutqni tahlil qilish usullari. London: SAGE nashrlari.
5. Kress, G. va van Leeuwen, T. (2006). Rasmlarni o‘qish: vizual dizayn grammatikasi. London: Routledge.
6. Machin, D. va Mayr, A. (2012). Tanqidiy nutq tahlilini qanday qilish kerak: multimodal kirish. London: SAGE nashrlari.
7. Bhatiya, A. (2004). Yozma nutq dunyolari: janrga asoslangan ko‘rinish. London: 345 b.
8. Fairclough, N. va Wodak, R. (1997). Tanqidiy nutq tahlili: tilni tanqidiy o‘rganish. London: Longman.
9. Martin, J. R. va Rose, D. (2003). Nutq bilan ishlash: gapdan tashqari ma’no. London: 297 b.
10. Koller, V. (2004). Biznes media nutqidagi metafora va gender: tanqidiy kognitiv tadqiqot. Basingstoke: Palgrave Makmillan.
IBRAGIMOV, M. (2024). BO ‘LAJAK JISMONIY TARBIYASI O ‘QITUVCHILARIDA VATANPARVARLIK TUYG ‘USINI RIVOJLANTIRISH YO ‘LLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 96-98.
Nashr qilingan
2024-10-05