TO‘PLAMLAR MAVZUSINI O‘QITISHDA MUAMMOLI TA’LIM METODI CASE-STUDY NING TATBIQI

  • Zavqiddin BOZOROV Yulduzxon MAMATOXUNOVA Buxoro davlat pedagogika instituti tayanch doktoranti, V.I.Romanovskiy nomidagi Matematika instituti Buxoro bo‘linmasi katta ilmiy xodimi, Buxoro davlat universiteti dotsenti, PhD
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.9.1.4208
"Kalit so‘zlar" : Case-Study, muammoli ta’lim metodlari, to‘plam, elementlar soni, to‘plamlar birlashmasi, to‘plamlar kesishmasi, to‘plamlar ayirmasi, diagramma.

"Maqola"

Oliy ta’lim muassalarida matematika fanini o‘qitishda ma’ruza mashg‘ulotlarini qiziqarli, sifatli darajada tashkil etish, talabalar olgan bilimlarini amaliyotda tatbiq eta olishi, bugungi kunda ta’limning dolzarb muammolaridan biri bo‘lib kelmoqda. Ushbu maqolada zamonaviy o‘qitish metodlaridan biri Case-Study yoritilib, undan foydalangan holda, to‘plamlarning birlashmasi elementlarini sonini topishda hayotiy masalani muammo sifatida qo‘yilib, mini-case lar orqali teorema va yechimlarni olish keltirilgan. Shu bilan bir qatorda ma’ruza mashg‘ulotlarini o‘qitish samaradorligi oshirilishi, talabalarga dars jarayonida ta’rif va teoremalarni qo‘llash usullari oson va tushunarli taqdim qilingan.

References

Володина С. А., Филиппов С.П. Мотивационная готовность студентов к освоению педагогической деятельности/ Проблема современного образования. № 1-2021

Высшее образование в немецкой и русской традициях: колл. моногр. / М. В. Богуславский, Е. В. Неборский, В. В. Неборская [и др.]; под общ. ред. М. В. Богуславского. Ижевск: Ин-т компьютерных исследований, 2016. 272 с.

Володина С. А. Мотивация обучения современных студентов педагогического вуза // Преподаватель XXI век. 2014. № 4. С. 68–72

Развитие познавательной самостоятельности учащихся 5–9 классов при изучении математики на основе учеб+ных задач. Д. Н. Камалова, В. А. Соломенникова

Махмутов М. И. Организация проблемного обучения в школе. Книга для учителей. М.: Просвещение, 1977. 340 с.

Скаткин М. Н. В творческом поиске // Педагогический поиск / сост. И. Н. Баженова. 2-е изд., с испр. и доп. М.: Педагогика, 1990. С. 3–8.

Лернер И. Я. Критерии уровней познавательной самостоятельности учащихся // Новые исследования в педагогических науках. 1971. № 4. С. 34–39. 8. Пидкасистый П. И. Самостоятельная деятельность учащихся. М.: Педагогика, 1980. 240 с.

Краткий словарь современной педагогики / под ред. Л. Н. Юмсуновой. Улан-Удэ: Изд-во Бурятского госун-та, 2001. 100 с.

Козина И. "Case-study" некоторые методические проблемы. Рубеж, 1997

Abduqodirov A.A., Astonova F.A., “Case-study uslubi, nazariyasi, amaliyot va tajriba. “Tafakkur qanoti” 2012, 134-b.

Abduqodirova F., Abduqodirov A.A., Keys texnologiyasi va undan matematika darslarida foydalanish metodikasi. Yosh matematiklarning yangi teoremalari-2013 respublika ilmiy-amaliy anjuman materiallari to‘plami.

Nashr qilingan
2024-10-15