STATISTIK CHETLANISHLARNI HISOBGA OLGAN HOLDA O‘QITUVCHILARNING REYTINGINI BAHOLASH TARTIBI

  • Venera KARIMOVA MGIMO (Toshkent filiali) dosenti, t.f.n.
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1.1519

"Maqola"

Ushbu tadqiqotning maqsadi ta’lim sohasida baholash metodikalarini takomillashtirishga yo‘naltirilgan, statistik chetlanishlarni hisobga olgan holda o‘qituvchilarning reytingini baholash tartibini sinovdan o‘tkazish va baholash edi. Tadqiqot metodologiyasi tinglovchilar tomonidan berilgan o‘qituvchilarning faoliyatiga oid baholarni yig‘ishni, keyinchalik Microsoft Excel dasturida ma’lumotlarni qayta ishlashni, shu jumladan, potensial subyektiv ta’sirni pasaytirish maqsadida eng past 5% baholarni chetlashtirishni o‘z ichiga olgan. Natijalarni tahlil qilish statistik usullardan, jumladan, o‘rtacha qiymatlar va standart chetlanishni hisoblashni o‘z ichiga olgan, bu reytinglardagi o‘zgarishlarni va baholarning bir xilligini aniqlash imkonini berdi. Tadqiqot natijalari taklif etilgan tartibning samaradorligini tasdiqladi va bu tartibning baholarning aniqligini va ta’lim jarayonining sifatini oshirishdagi ahamiyatini ko‘rsatdi. Taklif etilgan metodika ta’lim amaliyotiga keng miqyosda joriy etish potensialiga ega.

References

1. Исаева Т.Е., Чуриков М.П., Котляренко Ю.Ю. Эффективность оценивания деятельности преподавателей вузов: сравнение отечественных и зарубежных методик // Вестник евразийской науки. 2015. № 3 (28). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/effektivnost-otsenivaniya-deyatelnosti-prepodavateley-vuzov-sravnenie-otechestvennyh-i-zarubezhnyh-metodik (дата обращения: 05.01.2024).
2. Лебедева Н.В., Кузнецова И.В. Анализ рейтинговой оценки деятельности преподавателя на примере зарубежной практики // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. – 2019. – № 4. – С. 33-41.
3. Шевченко О.В., Кузнецова Е.А., Шевченко А.В. Проблемы внедрения рейтинговой системы оценки деятельности преподавателей // Вестник Кемеровского государственного университета. Серия: Гуманитарные и социально-экономические науки. – 2018. – № 4. – С. 100-107.
4. Kanevsky V.M., Lukyanova A.L. Evaluating Teacher Performance and Teaching Effectiveness: Conceptual and Methodological Considerations // Educational Measurement: Issues and Practice. 2018. Vol. 37. No. 4. P. 3-14.
5. Степанова Е.А., Кузнецова Е.В., Кузнецова Е.А. Автоматизация рейтинговой оценки деятельности преподавателей // Информационные технологии в образовании. – 2017. – № 1. – С. 65-72.
6. Каримова В. Оценка валидности и надежности результатов анкетирования // SCIENCE AND INNOVATION INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 5 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337, С. 118-124
7. Борисова Е.В., Кузнецова Е.В. “Оценка валидности и надежности результатов анкетирования” // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия: Педагогика и психология. - 2019. - № 1. - С. 28-38.
8. Кузнецова Е.В., Лебедева Е.В. “Методы определения надежности и валидности тестов для контроля знаний” // Научный диалог. - 2018. - № 11. - С. 217-229.
9. Мороз Л.С. Методы определения надежности и валидности тестов для контроля знаний // Труды БГТУ. Серия 3: Физико-математические науки и информатика. 2010. № 6. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metody-opredeleniya-nadezhnosti-i-validnosti-testov-dlya-kontrolya-znaniy (дата обращения: 05.01.2024).
10. Старкова Н.В., Кузнецова Е.В., Лебедева Е.В. Валидность и надежность анкеты для измерения уровня знаний и умений по профилактике ВИЧ-инфекции среди медицинских работников // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Медицина. 2020. - № 2. - С. 247-254.
Nashr qilingan
2024-03-18